Warzywa

Witaminy istotne dla naszych włosów (cz.1)

dieta dla włosów

Skoro ostatnio pisałem na temat pierwiastków, które są im potrzebne, to dzisiaj naturalną koleją rzeczy zajmiemy się pozostałymi składnikami. Jakie witaminy są istotne z punktu widzenia naszych włosów? I gdzie ich szukać?

Witamina A

Podobnie jak w przypadku pierwiastków, tak i tutaj chciałbym pokazać też ogólny wpływ na organizm. Witamina A kojarzona jest przede wszystkim ze wzrokiem. I faktem jest, że ma ona ogromne znaczenie dla siatkówki. Jej niedobór może prowadzić do tzw. kurzej ślepoty (problemu z widzeniem po zmroku).

Opisywany składnik ma też bardzo duży wpływ na stan skóry. Bywa składnikiem kosmetyków. Jest polecany jako sposób na trądzik. Ma również zapobiegać zmarszczkom. Dlaczego to witamina istotna dla naszych włosów? Fryzura jest bardzo „wrażliwa” na niedobór tego składnika. Witamina A wpływa na metabolizm komórek macierzy włosów. Jeśli doprowadzicie do przewlekłego niedoboru tego składnika, te ostatnie będą Wam wypadać niemal garściami. Gdzie można znaleźć witaminę A? Jest ona obecna między innymi wątróbka, a także pomarańczowe i czerwone warzywa.

CIERPISZ NA MĘSKIE ŁYSIENIE? JEST NA NIE ROZWIĄZANIE!

Witamina C

To składnik istotny dla naszych włosów z kilku powodów. Po pierwsze witamina C ma wpływ na przyswajalność żelaza. Jeśli tego ostatniego będzie w organizmie zbyt mało, to jednym ze skutków będzie nadmierne wypadanie włosów. Po drugie jest to składnik niezbędny do produkcji łodygi. Dostarczanie odpowiedniej ilości witaminy C to silniejsza fryzura. Trzeci aspekt na pierwszy rzut oka jest niezwiązany z włosami. Opisywany składnik jak wiadomo ma znaczenie dla naszej odporności. Niedobór to wystawienia organizmu na choroby. A to nas osłabia. Jednym ze skutków będzie gorszy stan fryzury.

Jeśli pojawi się niedobór tego składnika, to skutkuje to między innymi szybszym męczeniem się. Występują problemy z gojeniem się ran. Osłabiony apetyt to kolejny symptom. Gdzie szukać witaminy C? Nie będzie o to trudno. Włączamy do diety paprykę, pomidory i brokuły. Z owoców warto zwrócić uwagę na porzeczkę, kiwi i cytrusy.

Dodaj komentarz