Siarka

Poznaj właściwości siarki

dieta dla włosów

Bo są niezbędne do funkcjonowania całego naszego organizmu. Siarka ma też niebagatelne znaczenie dla stanu włosów. Warto więc poznać jej właściwości.

Siarka na schorzenie reumatyczne

To jedna z częściej wymienianych właściwości tego pierwiastka. Siarka wykazuje silne działanie przeciwzapalne. I właśnie dlatego jest polecana na schorzenia reumatyczne. A dokładniej rzecz biorąc – leczą je kąpiele siarczkowe. Pierwiastek ten wspomaga również regenerację chrząstki. Tego typu kąpiele są pomocne w przypadku rekonwalescencji po urazach typu zwichnięcia. Siarka ma właściwości pozwalające walczyć ze zwyrodnieniami stawów.

Choroby skóry

To kolejna grupa dolegliwości z którymi nasz dzisiejszy bohater sobie „radzi”. Siarka jest polecana między innymi na trądzik. Jej właściwości wykorzystuje się również przy atopowym zapaleniu skóry i łuszczycy.

Siarka bardzo pozytywnie wpływa na stan skóry. Dzięki niej ta ostatnia staje się bardziej elastyczna, gładka i nawilżona. Siarka ma właściwości opóźniające proces starzenia się skóry. Ciekawostką jest pewien skutek uboczny występujący po wspominanych kąpielach. To… rumieńce:) Wynikają one z tego, że pierwiastek ten rozszerza naczynia krwionośne.

Siarka a wątroba

To bardzo ważna właściwość tego pierwiastka. Siarkę poleca się przy kuracji związanej z chorobami wątroby. W jaki sposób działa? Siarka wspomaga odtruwanie wątroby. Pomaga jej również usuwać toksyny z organizmu. Co zresztą ma też przełożenie na jej funkcjonowanie. Palacze powinni zadbać o odpowiedni poziom siarki w organizmie.

Wpływ na fryzurę

Bez odpowiedniej ilości siarki nasze włosy będą wypadać w dużych ilościach. I to pierwsza istotna właściwość tego pierwiastka. Siarka jest związana z aminokwasami, które de facto budują nasze włosy. Chodzi o cysteinę i metioninę. Siarka wspomaga porost włosów. To szczególnie przydatna właściwość przy łysieniu męskim.

Co włączyć do diety, aby dostarczać siarkę? Przede wszystkim postawcie na produkty wysokobiałkowe. Siarkę znajdziecie też w niektórych warzywach. Zajadajcie się czosnkiem (aczkolwiek bez przesady) i cebulą. W jadłospisie powinny znaleźć się kapusta i brokuły.

Dodaj komentarz