Półmisek z jedzeniem

Pierwiastki istotne dla naszych włosów

dieta dla włosów

Bez dostarczania ich w odpowiedniej ilości w codziennej diecie możemy mieć spore problemy. To pierwiastki nie tylko istotne dla naszych włosów, ale tak naprawdę dla całego organizmu.

Siarka

To chyba jeden z częściej wymienianych w kontekście włosów. Zacznę jednak od jego innych umiejętności. A ma ich naprawdę sporo. Siarka jest między innymi stosowana jako sposób na leczenie problemów ze stawami. Pierwiastek ten jest również polecany w przypadku, gdy przeprowadzamy kurację, mającą na celu odtrucie wątroby. Siarka jest bardzo często wymieniana w kontekście skóry. I faktycznie ma na nią ogromny wpływ. Jest jednym z pierwiastków stosowanych w walce z trądzikiem. Dlaczego siarka jest istotna dla włosów?

Jest ona związana z białkami, które są ich budulcem. Dokładniej rzecz biorąc to aminokwasy: cysteina i metionina. Wchodzą one w skład keratyny. Siarkę powinniśmy dostarczać w sposób regularny. Znajdziemy ją między innymi w produktach wysokobiałkowych. Jest też obecna w niektórych warzywach, takich jak kalafior, kapusta, brokuły.

Krzem

To minerał niezwykle ważny w kontekście regenerowania organizmu. Jest on związany chociażby z detoksykacją. Bierze udział w syntezie kolagenu (odpowiada między innymi za elastyczność skóry). Odpowiednia ilość krzemu między innymi zapobiega nadmiernemu wypadaniu włosów. Pierwiastek ten zmniejsza również ryzyko wystąpienia problemów kostno- stawowych. Podobnie jak siarka ma on znaczenie dla osób walczących z trądzikiem (nawiasem jeśli macie z nim problem, polecam blog: jakpozbycsiepryszczy.pl). Krzem można znaleźć na przykład w otrębach pszennych, jednak do jego najlepszych źródeł zalicza się skrzyp i pokrzywę.

Cynk

Można powiedzieć, że jest on pewnego rodzaju „katalizatorem”. Związany jest z kontrolowaniem metabolizmu aminokwasów. Ma więc bezpośredni na wspominaną wyżej keratynę. Kolejna jego umiejętność jest związana z regulowaniem pracy gruczołów łojowych. Co też nie pozostaje bez znaczenia dla stanu włosów. Cynk ma sporo do powiedzenia w naszym organizmie. Co najlepiej widać w sytuacji, gdy wystąpi jego niedobór. Cynk między innymi wpływa na męskie libido (koniecznie sprawdźcie w tym wpisie co jeszcze może powodować z nim problemy). Do najbogatszych źródeł tego pierwiastka zalicza się owoce morza. Znajdziemy go też między innymi w kaszy gryczanej, otrębach pszennych, kakao i pestkach dyni.

Dodaj komentarz