Miedź – poznaj jej właściwości

dieta dla włosów

Również jeśli zmagasz się z wypadaniem włosów, czy też łysieniem. Miedź ma oczywiście wpływ nie tylko na stan fryzury. Posiada co najmniej kilka właściwości, które powinny nas zainteresować.

Praca mózgu

W dużym stopniu to właśnie od miedzi zależy jego funkcjonowanie. Drugim ważnym pierwiastkiem jest żelazo (o którym ostatnio pisałem, więc możecie sprawdzić jakie ma właściwości). Miedź bierze udział w transporcie tlenu. Razem właśnie z żelazem. Istotną informacją jest to, że miedź związana jest z natlenieniem tkanki nerwowej. Od tego pierwiastka w pewnym stopniu zależy nasza zdolność zapamiętywania, kreatywność a także umiejętność myślenia.

Choroby serca

Badania, które przeprowadzono zaraz po II Wojnie Światowej wykazały pewną zależność między miedzią, a tym narządem. Powiązano niedobór miedzi z chorobami sercowo – naczyniowymi. Ma to związek z pewnymi enzymami i jonami tego pierwiastka. I dlatego na niedobór tego pierwiastka nie można sobie pozwolić.

Wpływ na włosy

Nasz dzisiejszy bohater połączony jest z wiązaniami siarczkowymi. Te ostatnie de facto „budują” nasze włosy. To jednak nie wszystko. Miedź odpowiada za wzmocnienie fryzury. Jest również powiązana ze sprężystością włosów. Niedobór miedzi to ryzyko zaburzenia produkcji melaniny (ma wpływ na kolor fryzury). Pierwiastek ten do tego stopnia jest ważny przy łysieniu, że znajdziecie go w najlepszych preparatach na ten męski problem (jest on obecny w Profolanie).

Chroni organizm przed wolnymi rodnikami

Ta jedna umiejętność daje sporo właściwości. Nadmiar wolnych rodników w naszym organizmie to wiele negatywnych sygnałów. Jednym z częściej wymienianych jest szybsze jego starzenie się. Będzie to widoczne na zewnątrz (a więc na skórze), ale prawdziwe problemy dzieją się w poszczególnych narządach organizmu. Wolne rodniki powodują szybsze starzenie się komórek i ich obumieranie. To ma przełożenie na funkcjonowanie organizmu. Chociażby wspominanego wyżej mózgu. Będzie on po prostu działał mniej sprawnie.

Jeśli chodzi o źródła miedzi to na pewno warto do diety włączyć nasiona słonecznika, wątróbkę, otręby pszenne i płatki owsiane.

Dodaj komentarz