Dieta na suche włosy

Dieta wzmacniająca włosy – najważniejsze witaminy

dieta dla włosów

Ostatnio pisałem na temat pierwiastków, które warto umieścić w swoim jadłospisie, jeśli chcecie zadbać o fryzurę. I warto przeczytać ten tekst. Dzisiaj skupimy się na witaminach i ich właściwościach. A także źródłach.

Witamina A

Czyli beta-karoten. To jedna z częściej wymienianych witamin w kontekście diety wzmacniającej włosy. Ma ona też wpływ na stan skóry. I najlepiej będzie to widać przy jej niedoborze. W największym skrócie witamina A odpowiada za metabolizm komórek rogowych nabłonka. W tej grupie znajduje się również macierz włosy.

Jeśli dopuścimy do niedoboru witaminy A, nasza fryzura bardzo nam to pokaże. Włosy staną się łamliwe, suche i będą wypadać w dużych ilościach. Co ciekawe nadmiar tego składnika również im zaszkodzi. I dlatego włączamy ten składnik do diety w wzmacniającej włosy w sposób rozsądny:)

Gdzie szukać witaminy A? Do dobrym źródeł zalicza się wątróbkę, pomarańczowe i czerwone warzywa. Do jadłospisu włączamy też jajka i sery.

Witamina C

Kolejny ważny składnik diety wzmacniającej włosy. Chociaż zwykle wymienia się go w kontekście wspomagania odporności. Dlaczego witamina C jest potrzebna fryzurze? Po pierwsze jest niezbędna do przyswajania żelaza. A o tym jak ważny jest ten pierwiastek pisałem ostatnio. Witamina C to bardzo silny przeciwutleniacz. Opóźnia starzenie komórek. Jest też związana ze wspomaganiem przyswajania innych składników przez cebulki. To oznacza ich wzmocnienie i mniejsze ryzyko nadmiernego wypadania włosów.

Gdzie szukać witaminy C? Zwykle w tym kontekście wymienia się cytrusy. My do naszej diety wzmacniającej włosy włączymy warzywa (paprykę, jarmuż, brokuły i brukselkę) i owoce sezonowe (truskawki, czarną i czerwoną porzeczkę, agrest).

Dieta wzmacniająca włosy – witaminy z grupy B

Kilka z nich ma ogromny wpływ na stan fryzury. Zwykle w tym kontekście wymienia się kwas pantotenowy (B5) i biotynę (B7). Pierwszy z nich zapobiega nadmiernemu wypadaniu włosów. Z kolei dostarczanie biotyny pobudza ich porost. Składnik ten jest często nazywany witaminą piękna. To niejedyne składniki z tej grupy ważne dla fryzury.

Powinniśmy też zwrócić uwagę na niacynę (B3) i pirodksyny (B6). Ta pierwsza jest odpowiedzialna za budowę łodygi włosa. Z kolei witamina B6 chroni nas przed łojotokowym zapaleniem skóry głowy. Co ma wpływa na stan fryzury. Składnik ten zapobiega też nadmiernemu wypadaniu włosów.

Gdzie znajdziemy te witaminy? Do diety wzmacniającej włosy włączamy między innymi rośliny strączkowe, a także jajka, ryby i nabiał. Pamiętajmy też o orzechach.

Dodaj komentarz