Dieta wzmacniająca włosy

Dieta wzmacniająca włosy – na co postawić?

dieta dla włosów

W jadłospisie powinny znaleźć się konkretne pierwiastki i witaminy. Dzisiaj te pierwsze. To dzięki nim zbudujemy dietę wzmacniającą włosy. Co więc powinno się znaleźć w naszym jadłospisie?

Pierwiastki w diecie wzmacniającej włosy

Jest kilka minerałów bez których fryzura się nie obędzie. Pierwszym z nich jest siarka. Dlaczego ten pierwiastek powinien znaleźć się w diecie wzmacniającej włosy? Bo jest związany z aminokwasami bezpośrednio budującymi te ostatnie. Chodzi o cysteinę i metioninę. Gdzie znajdziemy siarkę? Do jadłospisu warto włączyć produkty wysokobiałkowe, a także takie warzywa jak kapusta, brokuły i kalafior.

Kolejnym minerałem istotnym w diecie wzmacniającej włosy jest żelazo. Jego niedobór powoduje bardzo poważne problemy w naszym organizmie. Jest jedną z przyczyn anemii. Objawem takiej sytuacji jest nadmierne wypadanie włosów i problemy ze skórą. I właśnie dlatego trzeba dbać o odpowiedni poziom żelaza w organizmie. W tym kontekście warto też pamiętać o witaminie C, która jest związana z przyswajaniem tego pierwiastka.

Gdzie znajdziemy żelazo? W tym wypadku zwykle jako najlepsze źródło wymienia się czerwone mięso. W rozsądnym ilościach faktycznie powinno się ono znaleźć w diecie wzmacniającej włosy. Możemy również postawić na żelazo niehemowe (gorzej się przyswaja), które obecne jest roślinach. W tym kontekście zwykle wymienia się zielone warzywa liściaste, buraki, kaszę jęczmienną, brukselkę i rośliny strączkowe.

Dieta wzmacniająca włosy nie może obyć się bez cynku. To pierwiastek bardzo ważny z punktu widzenia całego organizmu (jest chociażby niezbędny z punktu widzenia męskiego libido). Nas tutaj interesuje wpływ na włosy i skórę. Jest on związany ze wspominaną wyżej siarką i aminokwasami. Jego niedobór to problem z metabolizmem tych ostatnich. Można więc powiedzieć, że bez cynku włosy będą gorzej rosły i wypadały w dużej ilości. Pierwiastek ten to owoce morza, ale też na przykład pestki dyni.

Koniecznie w diecie wzmacniającej włosy muszą znaleźć się krzem i miedź. Ten pierwszy odpowiedzialny jest między innymi za ich porost. Niedobór krzemu to też nadmierne wypadanie włosów. Ten pierwiastek to przede wszystkim pokrzywa i skrzyp. Miedź z kolei związana z kolorem włosów, a także tym jak silne są one. Pierwiastek ten obecny jest między innymi w kakao, orzechach, natce pietruszki i kaszy gryczanej.

Dodaj komentarz