warzywa i owoce

Co zrobić, gdy wypadają włosy? Cz.2 (dieta)

dieta dla włosów

W pierwszym tekście z tej serii dowiecie się między innymi jakie są przyczyny takiej sytuacji. Warto je znać, bo w dużej mierze od nich zależy nasze dalsze działanie. Dzisiaj skupimy się ratowaniu fryzury przez dietę.

Jedną z możliwych przyczyn wypadania włosów są niedobory pewnych składników w organizmie. Dieta będzie się więc skupiała przede wszystkim na ich dostarczeniu. To jednak nie wszystko co powinniśmy zrobić. Jadłospis powinien być zdrowy. Jeśli „zapchamy” organizm tzw. chemią, zacznie on gorzej działać, a to będzie miało przełożenie na stan mieszków i -w bardziej widoczny sposób – fryzury.

Pierwiastki dla naszych włosów

Nie tyle więc dostaniecie gotowy spis dań, co pewne sugestie produktów, które warto w jadłospisie umieścić. Zaczniemy od siarki. To niezwykle ważny pierwiastek dla naszych włosów. Znajdziemy go między innymi w niektórych warzywach. Do diety możemy włączyć kapustę, kalafiora, brokuły i rzodkiewki. Siarka to również produkty pochodzenia mlecznego.

Włosy – jak w zasadzie cały organizm – będą nam wdzięczne za cynk. Tutaj niestety ze źródłami jest nieco gorzej. Najlepszym są owoce morza – nie wszyscy je lubią, lubą mogą jeść. Nieco mniejsze ilości cynku znajdziemy również w kaszy gryczanej, pomidorach i warzywach kapustnych. Koniecznie w diecie dla włosów powinno się znaleźć żelazo. Jego niedobór objawia się ich wypadaniem. Zwykle w kontekście tego pierwiastka jako źródło podaje się mięso (tylko nie tłuste!). Żelazo znajdziemy również w warzywach. Jest ono jednak nieco gorzej przyswajane przez nasz organizm. Włosy będą wdzięczne też za miedź i selen. Produktami bogatymi w ten pierwszy są m.in. płatki owsiane, orzechy i kakao. Selen znajdziemy chociażby w łososiu.

Witaminy dla naszych włosów

Zaczniemy od tej oznaczonej literą A. Jej niedobór objawia się złuszczającą się skórą i wypadaniem włosów. Do jej najlepszych źródeł zalicza się wątróbkę i pomarańczowe oraz czerwone warzywa. Jeśli chcemy zadbać o włosy (a przy okazji podnieść przyswajalność żelaza), to w jadłospisie musi się znaleźć witamina C. Ją znajdziemy w cytrusach, kiwi, porzeczkach, a z warzyw w kapuście, brokułach i brukselce.

Włosy nie obędą się bez witamin z grupy B. To w zasadzie temat na odrębny tekst. Swojego pisałem na temat tych składników. Możecie się więc zapoznać z tym tekstem. W największym skrócie w diecie muszą się znaleźć się między innymi rośliny strączkowe. Są one bogate w witaminy z grupy B. Warto też zadbać o kasze różnego rodzaju.

Na koniec jeszcze jedna kwestia. Nie spodziewajcie się efektów po tygodniu, ale w żadnych wypadku się nie zniechęcajcie. Zmiany się pojawią:)

Dodaj komentarz