Żelazo a wypadanie włosów

Przyczyny łysienia

Często nie zdajemy sobie sprawy, jak brak jednego tylko składnika, który normalnie w naszym organizmie występuje, może wpływać na cechy związane z naszym wyglądem. Włosy pod tym względem nie są inne, a można powiedzieć, że nawet bardziej, ponieważ to na nich najlepiej widać wszelkie braki składników mineralnych w naszym organizmie.

Jednym z bardziej istotnych składników mineralnych, które utrzymuje nasz organizm w zdrowiu jest żelazo. Światowa organizacja zdrowia szacowała, że około 700 mln osób na świecie cierpi na niedobór żelaza. Co ciekawe w naszym rejonie wynika to nie tyle z chorób, a raczej z nieodpowiedniej diety. A powinniśmy tego pilnować bo brak żelaza może wpływać na problemy z włosami (o czym zaraz), ale przede wszystkim może negatywnie wpłynąć na nasze zdrowie. Ten pierwiastek jest niezbędny do wytwarzania hemoglobiny, a także dostarczania tlenu do wszystkich komórek w organizmie. Pierwszym objawem problemów z ilością pierwiastka w organizmie jest ogólne osłabienie. Spada również wydolność fizyczna, zmniejsza się odporność na choroby, infekcje, a także zaburza pracę serca. Dalsze nie przyjmowanie żelaza może powodować anemię.

Wróćmy jednak do zależności włosy – żelazo. Pierwiastek ten spełnia istotną, żeby nie powiedzieć główną, rolę w dostarczaniu energii do komórek z których potem wyrastają włosy. Co więc wynika z niedoboru tego pierwiastka w naszym organizmie? Przede wszystkim nasza fryzura staje się sucha, a to pierwszy symptom, że brakuje nam żelaza. Potem włosy stają się łamliwe, stają się nadmiernie osłabione. Ostatnim sygnałem ostrzegawczym staje się ich wypadanie i to w dużych ilościach. Niedobory żelaza w przeważającej liczbie przypadków dotyczą kobiet.

Dlatego to właśnie panie powinni trzymać się paru zasad, tak aby do problem z żelazem ich nie dotyczyły. Oczywiście i panowie mogą się do nich stosować. Przede wszystkim, najlepszym rozwiązaniem jest wpisanie do swojego menu produktów, które zawierają ten pierwiastek. Czerwone mięso, tłuste ryby, mięso kurczaka, suszone owoce, a także zielona warzywa. Pamiętajmy też o spożywaniu odpowiednich ilości witaminy C, bo to ona ułatwia wchłanianie żelaza.


Dodaj komentarz