Wypadają Ci włosy? Zmień dietę

Dbaj o włosy

A teraz to całkiem możliwe. Jesień to czas, kiedy zwykle lecą one w dużych ilościach. Może więc warto przyjrzeć się swojemu jadłospisowi. Pewne zmiany mogą w tej konkretnej sytuacji pomóc.

dieta-wlosy

Jakie witaminy warto włączyć do menu?

Przede wszystkim grupę B. Mam dla Ciebie dobrą informację. Zwykle dość trudno o ich niedobór. Dlatego dostarczysz ich „przy okazji” włączając do diety między innymi produkty pełnoziarniste i rośliny strączkowe. Zresztą dzięki tym ostatnim dostarczysz też innych ważnego dla włosów składnika. Mam tutaj na myśli białko, bez których Twoja fryzura się nie obędzie.

Jakie jeszcze witaminy trzeba włączyć do menu? Warto przychylnym okiem spojrzeć na warzywa zawierające beta-karoten. Do diety włącz więc marchewki, paprykę i – teraz akurat na czasie – dynię. Oczywiście beta-karoten to nie tylko one. Warto też jeść chociażby wątróbkę.

Pamiętaj o witaminie E, określanej mianem eliksiru młodości. Ma pozytywny wpływ na skórę, również głowy. Do jadłospisu włącz między innymi zdrowe tłuszcze.

Na jakie pierwiastki muszę zwrócić uwagę?

Jadłospis powinien być zbilansowany pod tym kątem, ale parę z nich ma szczególne znaczenie dla włosów. Mam tutaj na myśli chociażby siarkę i cynk. Ten ostatni znajdziesz w owocach morza i pewne ilości (chociaż zdecydowanie mniejsze w) np. w kaszy gryczanej i pestkach z dyni. Siarka – pierwiastek powiązany z najważniejszymi dla włosów aminokwasami, to przede wszystkim produkty wysokobiałkowe. Na nie też należy zwrócić szczególną uwagę. Tylko nie przesadzaj z ilością, bo białko w nadmiarze obciąża wątrobę.

kalafior

Siarkę można też znaleźć w warzywach. Mam tutaj na myśli chociażby kalafiora i kapustę. Je też warto włączyć do diety. Mamy więc już cynk i siarkę. Czy potrzebujesz czegoś jeszcze? Na pewno zadbałbym o odpowiednio poziom żelaza. Niedobór tego pierwiastka skutkuje jednym z rodzajów anemii. Objawem będzie nadmierne wypadanie włosów. Warto więc włączyć do diety wołowinę. Pierwiastek ten obecny jest również w ciemnozielonych warzywach (więcej brukselki, brokułów i szpinaku).

Włosy lubią też miedź. Akurat z nią nie będzie problemu. Jest obecna w wielu produktach. Do tej grupy zalicza się między innymi kakao, dynię, wątróbkę i orzechy laskowe.

Na koniec jeszcze jedno bardzo ważne zdanie. Dieta pomoże Ci w przypadku, gdy zmagasz się z wypadaniem włosów spowodowanych przez niedobory składników, czy stres. W przypadku łysienia androgenowe lepiej sięgnąć po sprawdzony i skuteczny sposób.

Dodaj komentarz