śniadanie

Wypadają Ci włosy? Pamiętaj o tych witaminach cz. 2

dieta dla włosów

Parę dni temu powstała pierwsza część i oczywiście polecam się z nią zapoznać. Dzisiaj tak jak obiecałem, skupię się przede wszystkim na witaminach z grupy B. Mają one ogromny wpływ na funkcjonowanie całego naszego organizmu.

Witamina B1

Czyli tiamina. Ma ona wpływ – z punktu widzenia stanu fryzury – przede wszystkim na skórę. Reguluje ona proces wydzielania sebum. Dzięki temu można uniknąć przetłuszczającej się skóry. Witamina ta ma też ogromne znaczenie dla metabolizmu. Podobnie jak inne składniki z tej grupy wspiera działanie układu nerwowego. Gdzie szukać tego składnika? Jest on obecny między innymi w drożdżach i produktach zbożowych.

Witamina B3

To z kolei niacyna. Ona również ma sporo właściwości. Odpowiada za działanie układu nerwowego. Ma też wpływ na trawienie. Łączy się ją z odpornością. Niacyna bardzo często jest polecana jako rozwiązanie wspomagające walkę z trądzikiem. Witamina B3 jest odpowiedzialna za dostarczanie energii do łodygi włosa. Dzięki temu niacyna ma bezpośredni wpływ na wzrost tego ostatniego. Składnik ten jest obecny w drobiu, roślinach strączkowych i orzechach.

Witamina B5

Spotkacie ją pod nazwą kwas pantotenowy. To kolejny składnik z tej grupy związany z metabolizmem. Inną jego właściwością jest wspomaganie syntezy hemoglobiny. Oznacza to wpływ na transport tlenu. Witamina ta powiązana jest z kondycją skóry. Przyspiesza ona między innymi proces gojenia się ran. Wpływa na wzmocnienie struktury naskórka. Reguluje również wydzielanie sebum. Jeśli chodzi o włosy, to witamina B5 przede wszystkim wspomaga ich wzrost. Znajdziemy ją między innymi w kurczaku, rybach, jajkach i brązowych ryżu.

Witamina B6

O niej pisałem niedawno, więc wspomnę z kronikarskiego obowiązku. Witaminę B6 spotkacie pod nazwą pirydoksyna. Wpływa między innymi na funkcjonowanie układu nerwowego. Wiążę się ją z regulowaniem ciśnienia krwi. Wspomaga pracę nerek. Jeśli chodzi o włosy, to przede wszystkim dostarcza energii potrzebnej do ich wzrostu. Zaopatruje je również w tlen. Gdzie można znaleźć ten składnik? W otrębach, wątróbce, jajkach i niektórych owocach.

Dodaj komentarz