Witaminy z grupy B niezbędne dla włosów

Porost włosów

Mają one ogromne znaczenie dla całego organizmu. Za przykład posłuży witamina B12. Nie wiem czy wiecie, ale jej niedobór to stan chorobowy, który ma bardzo poważne symptomy, związane między innymi z psychika. My skupimy się na witaminach z tej grupy, które mają znaczenie dla stanu włosów.

witaminy

Zacznę jednak od tego, że generalnie dobrze jest dbać o to, aby cały kompleks witamin B był obecny w naszej diecie. Szczególną uwagę powinny na to zwrócić osoby, które często piją alkohol lub radykalnie się odchudzają (nie chodzi tylko o głodowy jadłospis, ale i częstotliwość tego procesu).

Witamina B5

Jej „fachowa” nazwa to kwas pantotenowy. Ma sporo zadań w naszym organizmie. To składnik niezbędny między innymi do syntetyzowania węglowodanów, białek i tłuszczy. Witamina B5 przyspiesza również gojenie ran. A to nie wszystko. Składnik ten wpływa na układ sercowo – naczyniowy, a także pokarmowy. Jak działa na włosy? Witamina B5 między innymi poprawia pigmentację. Generalnie rzecz biorąc wpływa ona na stan włosów. Gdzie można znaleźć ten składnik? Do diety powinniście włączyć watróbkę. Jeśli jej nie lubicie (ja na ten przykład unikam jak ognia), to pewne ilości tego składnika są obecne również w rybach. Warto zwrócić uwagę na śledzie i makrele. A jeśli nie lubicie również ryb, to rozwiązaniem jest kurczak, ziemniaki i ciemny ryż.

Witamina B6

Zwana też pirydoksyna. To właściwie grupa 6 zwiazków organicznych. Jak wpływają one na nasz organizm? A są chociażby niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego. Niedobór tej witaminy mógłby spowodować poważne zmiany neurologiczne. Ponoć witamina ta chroni nas również przed miażdżycą. Założmy przez chwilę, że załatwiliśmy sobie niedobór tego składnika. Co się będzie działo? Sporo. Przede wszystkim staniemy się niezwykle nerwowi. Nas jednak tutaj najbardziej interesuje to, że niedobór witaminy B6 powoduje wypadanie włosów. Gdzie można znaleźć ten składnik? Do diety warto włączyć drożdże i otręby pszenne. Można też jeść jajka i rośliny strączkowe.

jajka

                                W jajkach znajdziecie witaminy z grupy B

Witamina B7

Czyli inaczej biotyna. Albo witamina H. Składnik ten wspiera między innymi działanie tarczycy. Skupimy się jednak jedynie na skutkach jej niedoboru. Po pierwsze zmiany skórne. Bedą to różnego rodzaju wysypki i stany zapalne. Objawem tego, że w organizmie brakuje tej witaminy będzie również nadmierne wypadanie włosów. Oczywiście do niedoboru nie chcemy dopuścić. Co więc możemy zrobić? Na przykład włączyć do codziennego jadłospisu wspominaną już watrobkę, ale też sardynki. Biotyna obecna jest w jajkach i szpinaku. Pewne jej ilości znajdują się w marchewce.

O tym jak ważna jest dla włosów biotyna możecie się przekonać sięgając po suplementy na wzmocnienie fryzury. W wielu z nich jest ten składnik obecny. Tak jest na przykład w przypadku Profolanu. Oprócz biotyny preparat ten zawiera również witaminę B6.

Jeśli nie chcecie mieć problemów z wypadaniem włosów, warto pamiętać o wymienionych składnikach.

Dodaj komentarz