Witaminy z grupy B a włosy

Dbaj o włosy

O tym, że różne składniki z naszej diety mają wpływ na włosy, słyszymy dość często. Zresztą wystarczy przejrzeć etykiety szamponów i odżywek. Sporo w nich właśnie pierwiastków i witamin. Chciałbym dzisiaj skupić się konkretnym składnikach, wskazanych w tytule.

witaminy

Generalnie te witaminy są niezwykle istotne dla naszego organizmu. Ciężko byłoby w kilku tysiącach znaków zmieścić, czym może skutkować niedobór składników z tej grupy. Mają one wiele zadań do spełnienia w naszym organizmie. Skupię się jedynie na tych, które mają wpływ na włosy. Chociaż warto dbać o wszystkie witaminy z tej grupy. Inna rzecz, że dość trudno doprowadzić do ich niedoboru. Musielibyście często i radykalnie odchudzać. Przyczyną może być też nadmierne spożywanie alkoholu.

Witamina B5

Spotkacie się z nazwą kwas pantotenowy. Jest on niezbędny do funkcjonowania komórek. Odpowiada za syntezę niektórych hormonów. Witamina B5 przyspiesza też gojenie ran. To w ramach ciekawostek. Nasze włosy również jej potrzebują. Żeby odpowiedzieć sobie na pytanie w jaki sposób ma ona na nie wpływ, doprowadzimy czysto teoretycznie do jej niedoboru. Poza szeregiem symptomów ze strony organizmu pojawi się problem nadmiernego wypadania włosów. To efekt osłabienia cebulek. Witamina B5 odpowiada za ich wzmocnienie. Przypisuje się jej też przyspieszanie porostu włosów. Kwas pantotenowy to między innymi watróbka, otręby i ryby. W tym ostatnim wypadku mowa o makrelach i pstragu.

Witamina B7

Częściej spotykana pod nazwa biotyna. Z greckiego bios oznacza życie. I to już wiele mówi nam o tym składniku. Wspomaga ona między innymi pracę tarczycy. Nas najbardziej interesuje to, że wpływa na stan skóry i włosów. W tej materii współdziała z witamina B5. Jeśli wypadają Wam w nadmiarze włosy, to warto zadbać o biotynę właśnie. Gdzie można ją znaleźć? Najprościej w suplementach diety. Zdecydowanie bardziej smacznie w jajkach, marchewce i pomidorach. Można też podgryzać orzechy włoskie

Witamina B6

Tak jakoś nie po kolei to napisałem:). Ta witamina to w sumie 6 zwiazków. W tym wypadku również wymienienie wszystkich zadań zajęło by sporo czasu. Napiszę więc tylko, że ta witamina ma wpływ między innymi na ciśnienie krwi i pracę naszego serca. Oczywiście jest ona ważna dla stanu włosów. Jeśli pojawi się jej niedobór, to będą nam one lecieć w dużych ilościach. Chociaż tak szczerze powiedziawszy, przy innych objawach nie będzie to miało znaczenia. Jej źródłami są wspominane już ryby, a także groch.

Witamina B12

Ma one wiele wspólnego z opisana wyżej. Obie – o czym nie wspomniałem przy witaminie B6 – odpowiadają za utrzymanie barwy włosów. Kobalamina dodatkowo, poza stanem fryzury, jest związana z całą masą funkcji w organizmie. Nie chcielibyście doprowadzić do jej niedoboru. Taką sytuację określa się jako zespół chorobowy z objawami neurologicznymi i związanymi z nasza psychika. Gdzie szukać witaminy B12? Tam gdzie pozostałych. Warto właczyć do diety ryby. Kobalamina znajduje się w jajkach. A jako ciekawostkę powiem, że obecna jest ona też w pieczarkach.

Dodaj komentarz