Witaminy dla włosów

Dbaj o włosy

W kontekście wzmacniania fryzury wymienia się między innymi pierwiastki. Nasze włosy potrzebują chociażby cynku. Dzisiaj jednak skupimy się wyłącznie na witaminach. Bez których nasza fryzura się nie obędzie?

witaminy

Może na początek czym w zasadzie są witaminy. Oczywiście składnikami, które są naszemu organizmu konieczne do prawidłowego funkcjonowania. Z czysto naukowego punktu widzenia, witaminy to organiczne związki chemiczne. Mogą mieć one pochodzenie naturalne i syntetyczne. Rozpuszczalne w wodzie lub w tłuszczach. Skupmy się na składnikach potrzebnych dla naszych włosów.

Witamina A

Bez niej będzie ciężko. Przede wszystkim składnik ten wzmacnia nasze włosy. A jak ważna jest to witamina, przekonacie się, jeśli dopuścicie do niedoboru. Nie polecam oczywiście w żadnym wypadku. Niedobór witaminy A, to między innymi problemy skórne i wypadanie włosów. Nawiasem, nadmiar tego składnika w naszym organizmie, również nie jest dobry. Po pierwsze pojawiają się… problemy skórne. Mogą też wypadać włosy. Jak więc widać, sygnały w zasadzie takie same. Witaminę tę znajdziemy między innymi w wątróbce, a także pomarańczowych i czerwonych warzywach.

Grupa B

W tym wypadku ciężko byłoby wyróżnić tylko jedną witaminę. Włosy potrzebują między innymi tych oznaczonych jako B6 i B12. W kontekście ratowania fryzury bardzo często wymienia się biotynę. To witamina oznaczona jako B7. Generalnie rzecz biorąc w przypadku tej grupy dość trudno doprowadzić do niedoborów. Nasz organizm przy pewnej pomocy potrafi je syntetyzować. Jest to oczywiście możliwe, ale w sytuacjach radykalnych (np. długotrwałe nadużywanie alkoholu). Gdzie można znaleźć witaminy z grupy B? Przede wszystkim warto do diety włączyć pełnoziarniste produkty zbożowe, sardynki, drób, brokuły i banany.

Witamina E

To doskonały przeciwutleniacz. Co to oznacza z naszej perspektywy? Witamina E potrafi skutecznie utrudniać działanie wolnym rodnikom. Te odpowiedzialne są między innymi za przyspieszanie starzenia się komórek. Obecnych w cebulkach również. Oprócz tego witaminie E przypisuje się również działanie pobudzające porost włosów. Gdzie obecny jest ten składnik? Szukać go powinniście chociażby w olejach roślinnych. Tutaj najczęściej wymienia się oliwę z oliwek. Witamina E obecna jest też w pestkach słonecznika.

Witamina C

Ten składnik zwykle nie jest wymieniany „jednym tchem” przy wyżej wymienionych, ale też przyda się fryzurze. Z jakiego powodu? Ano po pierwsze dlatego, że podobnie jak witamina E, też jest przeciwutleniaczem. Pozwoli więc zmniejszyć działanie wolnych rodników. To jednak niejedyne zadanie witaminy C. Składnik ten jest wręcz niezbędny do prawidłowego wchłaniania żelaza. O tym, że jest to pierwiastek ważny dla całego organizmu (w tym również i włosów), chyba nikogo przekonywać nie trzeba? Z witaminą C najbardziej kojarzą nam się oczywiście owoce cytrusowe, ale wcale nie są jej najlepszym źródłem. Warto do diety włączyć kiszonki (kapusta, ogórki), ale też….dziką różę.

Dodaj komentarz