Witamina E – czy wpływ na Twoje włosy?

Naturalne sposoby na łysienie

To jeden ze składników, które bardzo często wymieniane są w kontekście pielęgnacji urody. Postanowiłem zebrać o nim informacje, ale przede wszystkim odpowiedzieć na pytanie, czy witamina E pomaga Twoim włosom.

olej

Czym jest ten składnik?

W zasadzie to grupa organicznych związków chemicznych. Jej główną formą jest γ-Tokoferol. Nie będziemy tutaj zbytnio wchodzić w kwestie naukowe, bo to nas najmniej interesuje. Witamina E należy do grupy rozpuszczalnych w tłuszczach. Zalicza się ją do przeciwutleniaczy. I to jest bardzo ważna informacja. Przede wszystkim dla skóry, ale i włosów.

Rola witaminy E

W związku z tym, że jest ona silnym przeciwutleniaczem, to ma zadania związane z redukcją szkodliwego działania dużej ilości wolnych rodników. Te ostatnie faktycznie potrafią zrobić sporo złego w organizmie. To jednak niejedyne zadanie tej witaminy. To na co ma ona wpływ, dobrze widać, gdy doprowadzimy do jej niedoboru. Tego oczywiście nie polecam. Zamiast tego po prostu przeczytajcie, to co dla Was przygotowałem:)

Niedobór witaminy E powoduje:

  • rozdrażnienie,
  • osłabienie zdolności koncentracji,
  • zaburzenie funkcjonowania i osłabienie mięśni szkieletowych,
  • rogowacenie i starzenie się skóry,
  • problemy z gojeniem się ran
  • osłabienie wzroku.

A to nie wszystkie negatywne efekty niedoboru tego składnika.

W jaki sposób witamina E wpływa Twoje włosy?

Najłatwiej odpowiedzieć: w pośredni. Po pierwsze dzięki niej lepiej działają naczynia krwionośne. Również te znajdujące się w skórze głowy. Lepsze funkcjonowanie wspomnianych naczyń to szybsze dostarczanie do mieszków włosowych substancji odżywczych. Można więc określić witaminę E jako element wspomagający fryzurę.

Jeśli dobrze przeszukacie etykiety preparatów na łysienie to powinniście ją znaleźć. Tak jest na przykład w Profolanie. Jeśli dany produkt nie posiada tego składnika, to lepiej się nad nim zastanowić.

Promocja – Profolan 20% taniej

Witamina E w diecie

Warto dbać ten składnik w codziennym jadłospisie. Witaminę E ciężko jest przedawkować, co nie zmienia tego, że lepiej podejść do jej przyjmowania z rozsądkiem. Jakie są najlepsze źródła tego składnika? Zwykle na pytanie pada jedna odpowiedź. Oleje roślinne. I ciężko się z tym nie zgodzić. Do najlepszych źródeł witaminy E zalicza się oleje: rzepakowy i słonecznikowy.

Migdały - świetne źródło witaminy E
                                     Migdały – świetne źródło witaminy E

To jednak nie wszystko. Lubicie podjadać orzechy? To mam dla Was dobrą informację. Witaminę E można znaleźć w migdałach. Zresztą te ostatnie mają dużo więcej do zaoferowania. Ale nie o tym tutaj;). Witaminę E znajdziecie też orzechach laskowych. A z „codziennych” produktów: w kapuście i jajkach.

Dodaj komentarz