Te składniki są potrzebne Twoim włosom cz. 1

Dbaj o włosy

I to niezależnie od tego jakiej płci jesteś. Bardzo często o włosach mówi się w kontekście tylko kobiet. Mężczyźni też przecież chcą o nie dbać. Chociażby po to, żeby zapobiegać ich wypadaniu.

cytrusy-witamina-c

Na początek słowo wyjaśnienia. Tytułowe „składniki”, to nic innego jak witaminy i pierwiastki, które są potrzebne Waszemu organizmowi, w tym również i włosom. W przypadku niektórych to może być dla Was spore zaskoczenie. Inne są dość oczywiste, ale warto sobie je jeszcze raz „przypomnieć”.

Witamina C

Zacznę od składnika, który dla wielu osób będzie pewnie zaskoczeniem. Witamina C wpływa na włosy? Masz tutaj na myśli tę samą substancję, która chroni przed infekcjami górnych dróg oddechowych? Na oba pytania odpowiedź brzmi „tak”. Witamina C to inaczej kwas askorbinowy (w zasadzie to jest jej prawidłowa nazwa). Odpowiedzialna jest ona w naszym organizmie za wiele procesów. Szczególnie „dobrze” byłoby to widać w sytuacji w której wystąpiłby niedobór tego składnika.

brokuł

Efektem takiej sytuacji będą między innymi problemy z zębami, ale również… stany depresyjne. Jak więc widać to bardzo różne objawy. Niedobór witaminy C to też gorszy stan skóry i problemy z gojeniem ran. To może mieć wpływ na stan włosów. To jednak nie wszystko. Witamina C jest powiązana z ich sprężystością. Jest niezbędna dla łodygi włosa. Witamina C to dzika róża, natka pietruszki, papryka i brokuły (to jedynie przykłady). Z owoców warto jeść czarną porzeczkę, kiwi, awokado i cytrusy. A to tylko początek listy.

Żelazo

Chociaż dobór drugiego składnika może się wydawać dziwny, ale zaraz się wszystko wyjaśni. Żelazo ma sporo do powiedzenia w naszym organizmie. Dość powiedzieć, że jego niedobór jest jedną z przyczyn anemii. Żelazo ważne jest dla produkcji hemoglobiny. Bez tego pierwiastka nasz organizm nie jest w sumie stanie normalnie funkcjonować. Żelazo występuje też w mioglobinie. To z kolei białko, które jest powiązane z mięśniami. Pobieraniem przez nie „tlenu”. To nas tutaj oczywiście interesuje mniej.

Kiedy pojawi się niedobór żelaza, to możecie być prawie pewni, że pojawi się problem ze skórą. Stanie się ona wyraźnie sucha. Będzie się łuszczyć. Może to dotyczyć skóry głowy. Na pewno też będziecie tracić w nadmiarze włosy. I właśnie dlatego należy uważać na taką sytuację.

mieso

Żelazo to przede wszystkim czerwone mięso (jest najlepiej przyswajane przez nasz organizm). Znajdziecie je też w brokułach, szpinaku i roślinach strączkowych.

Przyszedł czas odpowiedzi na pytanie, dlaczego taki dobór dzisiejszych bohaterów. Witamina C wspomaga przyswajanie żelaza. I warto o tym pamiętać;)

Dodaj komentarz