Skuteczna dieta dla włosów

Dbaj o włosy

Co to właściwie oznacza? To bardzo dobre pytanie. Skuteczna – czyli zapobiegająca wypadaniu włosów? A może dostarczająca mieszkom włosowym odpowiednich składników? Spróbuję odpowiedzieć na te pytania.

dieta-wlosy

Przyznaje, że specjalnie tak je „ustawiłem”:). Łatwiej będzie wykazać pewną zależność. Dostarczając do organizmu (w tym i mieszków włosowych) odpowiednich składników (witamin, pierwiastków itd.) pozwalamy mu działać. Nasza fryzura też ich potrzebuje. Gdyby pojawił się niedobór pewnych składników może to się na niej odbić.

Jakich pierwiastków potrzebują włosy?

Na to pytanie odpowiedź jest w zasadzie prosta. Przyda się im cynk, siarka i miedź. Te minerały właśnie powinny się znaleźć w Twoim jadłospisie. Gdzie szukać? Sprawa jest dość prosta. Cynk to głównie owoce morza. Nie możesz/nie chcesz ich jeść? Postaw na kaszę gryczaną i pestki z dynii.

Siarka? Przede wszystkim kapusta, cebula i produkty wysokobiałkowe. Mam na myśli chociażby drób. Oczywiście nie można zapomnieć o produktach pochodzenia mlecznego. Z ilością jednak warto uważać. Nie możesz z jadłospisu zrobić diety Dukana.

Najprościej będzie z miedzią, ale musisz pamiętać o jednej rzeczy. Do jej źródeł zalicza się wątróbkę, kakao, suszone pomidory, arbuza, paprykę i soję. Staraj się jednak unikać łączenia tych produktów z tymi, które zawierają cynk (chociaż są zawierające oba pierwiastki). Minerał ten utrudnia wchłanianie miedzi.

Jakich witamin potrzebują włosy?

Bez nich też Twój jadłospis się nie obędzie. Przede wszystkim witamin z grupy B. Nie musisz tak naprawdę wchodzić w szczegóły, które konkretnie (jeśli jednak wiesz – punkt dla Ciebie;)). Wystarczy uwzględnić w diecie rośliny strączkowe i produkty zbożowe. Nie zapominaj o orzechach. Jedz też jajka – chociaż oczywiście w rozsądnych ilościach.

Włosy podziękują za brokuły:)
Włosy podziękują za brokuły:)

Włosy będą wdzięczne za witaminy A i C. Z tą pierwszą uważaj, bo jej nadmiar może uszczuplić fryzurę. Składnik ten znajdziesz chociażby w czerwonych i pomarańczowych warzywach. Witamina C to brokuły, brukselka, cytrusy (chociaż nie są jakimiś gigantami pod tym względem) i owoce sezonowe. Mam tutaj na myśli czarną porzeczkę.

Czy to skuteczna dieta dla włosów?

Przede wszystkim łatwa do skomponowania, nawet teraz w zimie. Po drugie nie będzie ona monotonna. Dostarczasz włosom potrzebnych mu składników (tak, wiem pominąłem np. żelazo, ale celowo). Jednym słowem zwiększasz szansę na to, aby fryzura była mocniejsza.

To ostatnie jest zależne od kilku czynników, nie tylko związanych z dietą. Co nie zmienia faktu, że warto o nią zadbać. Generalnie rzecz biorąc należy pamiętać o jednej, prostej sprawie. Zdrowa dieta to bardzo dobra informacja dla organizmu. Działa on lepiej i nie pojawiają się sygnały świadczące o problemie. Może nim być wypadanie włosów. Im gorsza będzie dieta, tym większa szansa na wspomniane sygnały. Pisząc „gorsza” mam chociażby na myśli tłustą, ciężkostrawną i pełną „chemii”.

Dodaj komentarz