Składniki dla włosów – siarka

Porost włosów

Postanowiłem rozpocząć nową serię tekstów. Będzie ona dotyczyć pierwiastków i witamin bez których Twoje włosy się nie obędą. Na pierwszy ogień idzie pierwiastek, który jest niezwykle ważny dla ich siły i sprężystości.

siarka

Co wiemy o siarce?

To jak wiadomo pierwiastek chemiczny. W „zwykłej temperaturze” jest on mało aktywny. Siarka pali się dość szybko niebieskim płomieniem. To ciekawostki z lekcji chemii. Skupmy się teraz na tym jak ten pierwiastek wpływa na nasz organizm.

Jest ona niezwykle ważnym składnikiem białek różnych roślin, ale i zwierzęcych. To pierwiastek, który jest nam niezbędny do życia. I to warto sobie wbić do głowy. Wchodzi ona w skład w bardzo ważnych aminokwasów. To mietionina i cysteina.

O nich za chwilę, ale jeszcze o siarce chciałem jedną dość istotną sprawę. Jeśli będziecie „zmuszeni” do wdychania oparów tego pierwiastka, to uciekajcie jak najdalej możecie. Nie dość, że mało przyjemny, to jeszcze działa drażniąco na błony śluzowe dróg oddechowych.

Jak siarka wpływa na organizm?

Po pierwsze jest bardzo ważna dla Twoich stawów. Ma ona działanie przeciwzapalne. Dzięki temu sprawdza się jako środek zapobiegawczy przeciwko reumatyzmowi. Przygotowuje się na przykład kąpiele lecznicze, również do leczenia tej choroby. Siarka jest też sposobem na problemy z wątrobą. Działa odtruwająco.

Najważniejszy jednak wpływ z naszego punktu widzenia ma na skórę i włosy. W tym pierwszym przypadku siarka jest związana z jej jędrnością.

Co ma skóra do włosów

Wspominałem wcześniej o dwóch aminokwasach. To je należy łączyć z włosami. Szczególnie cysteina jest dla nich ważna. Zresztą jeśli interesujecie się tematem pielęgnacji włosów, to już się z nią spotkaliście. Z cysteiną przygotowuje się chociażby płukankę.

Przejdźmy na bardziej ogólny, widoczny gołym okiem poziom wpływu na włosy. Wspomniałem we wstępie, że siarka odpowiada za siłę i sprężystość. I to jest dla nas najważniejsza informacja. Komórki z których zbudowane są włosy ciągle się dzielą. Potrzebują wciąż energii. Dostarczana jest ona z białek. I to kolejne powiązanie z siarką. Pierwiastek ten jest bardzo istotny dla łodygi włosa.

 

kalafior

Gdzie szukać siarki?

 

A nie będzie z tym jakiś większych problemów. Przede wszystkim do diety warto włączyć produktów wysokobiałkowe. Nie zbyt dużo jednak, bo białko w nadmiarze obciąża nerki.

Jedz więc mięso, jajka i nabiał. Siarka jest też obecna chociażby w niektórych warzywach. Tych, które przy gotowaniu wydzielają specyficzny zapach. Mam tutaj na myśli przede wszystkim kalafiora. Do diety włącz też kapustę. Brokuły to kolejne warzywo w którym jest ten pierwiastek.

Dodaj komentarz