Składniki dla włosów – biotyna

Porost włosów

Kontynuuje rozpoczętą z początkiem miesiąca serię dotyczącą pierwiastków i witamin niezbędnych dla Twojej (i mojej oczywiście też) fryzury. Ostatnio było o cynku. Dzisiaj postanowiłem opisać witaminę B7.

orzechy włoskie

Składnik wielu imion

Tak bym opisał w skrócie biotynę. To jedna z nazw tego składnika. Drugą podałem we wstępie. Określa się go czasem jako witamina H. To jednak nie wszystko. Spotkasz z określeniem witamina życia. To od określenia biotyna. Z greckiego słowo „bios” oznacza życie.

Mamy więc wiele określeń samego składnika, czy tak jest zadaniami, które wykonuje w naszym organizmie?

Witamina B7 odpowiada za…

Wiele aspektów związanych z funkcjonowaniem organizmu. Bierze ona między innymi w procesie tworzenia glukozy. Biotyna jest również związana z syntezą kwasów tłuszczowych. Bez witaminy B7 utrudniona jest praca tarczycy. A to już poważny problem dla funkcjonowania.

Biotyna ma też spore znaczenie dla krzepliwości krwi. Odpowiada za nią wraz z witaminą K. jeśli braknie B7 w organizmie pojawi się wiele symptomów takiego stanu rzeczy. Jednym z nich będzie podwyższony poziom cholesterolu.

Niedobór biotyny to wypadające włosy

Właśnie dlatego nie możesz do tego dopuścić. Gdyby jednak do tego doszło to ucierpi Twoja skóra i włosy właśnie. Biotyna wpływa na ich wygląd. Często określa się ją jako witaminę urody. Przy niedoborze biotyny może dojść do nadmiernego łojotoku. To prawie na pewno skończy się nadmierną ilością wypadających włosów. Tego chcesz uniknąć.

Bardzo często wymienia się biotynę w kontekście wspomagania porostu włosów. Bywa ona dodatkowym składnikiem preparatów na łysienie. Tak jest w przypadku Profolanu. Biotyna ma tutaj swoje zadania. Wspomaga tam działanie innych składników odpowiedzialnych za porost włosów.

Rozpocznij kurację. Tylko teraz Profolan 20% taniej!

Ciekawostką jest to, że niedobór powoduje spore problemy w organizmie, nadmiar biotyny nie ma w zasadzie żadnego negatywnego wpływu.

Gdzie szukać witaminy B7?

Sprawdźmy jakie produkty posiadają ten składnik. Jeśli lubisz wątróbkę wołową to mam dla Ciebie bardzo dobrą informację. Jest ona świetnym źródłem biotyny. Ja tam prywatnie za nią nie przepadam.

Biotyna jest również obecna w orzechach włoskich i ziemnych. Mąka sojowa też zawiera w swoim składzie witaminę B7. Co jeszcze powinieneś włączyć do swojego jadłospisu? Na pewno warto w nim umieścić jajka.

kalafior

W warzywach również znajdziesz biotynę. Teraz na „topie” jest między innymi kalafior. Jego w ogóle warto jeść, aby poprawić stan włosów. Szpinak też posiada w swoim składzie witaminę B7.

Dodaj komentarz