Proste sposoby na zapobieganie wypadaniu włosów

Naturalne sposoby na łysienie

Profilaktyka to podstawa. Dotyczy to wszelkich aspektów związanych z naszym zdrowiem, ale również i wyglądem. Czasem wystarczy tak naprawdę zrobić parę prostych rzeczy, aby dłużej cieszyć się zdrowiem i – co nas tutaj oczywiście najbardziej interesuje – piękną i bujną czupryną. Inne sposoby bedą zdecydowanie trudniejsze.

włosy

Rzuć palenie

I od takiego właśnie zaczniemy. Na początek pewne uściślenie. Lepiej oczywiście w ogóle nie zaczynać palić. Z drugiej jednak strony, to że od Waszego pierwszego papierosa minęło „aż” pół roku, znaczy niewiele. Owszem papierosy to wiele toksycznych substancji, które faktycznie mają wpływ zarówno na włosy, jak i skórę (całkowicie pomijam skutki zdrowotne), ale większe znaczenie zaczną mieć one po pewnym czasie. Nie oznacza to oczywiście, że nie mamy się czego obawiać. Jeśli palicie, rzućcie ten nałóg. Powoduje one między innymi pewne problemy z dostarczaniem składników odżywczych do poszczególnych „części” naszego organizmu

Ogranicz stres

Łatwo powiedzieć, nie? Doskonale zdaję sobie sprawę, że to nie jest prosta sprawa. W pewnych jednak sytuacjach to wymóg konieczny. Najgorszy z perspektywy organizmu, czyli i włosów, jest przewlekły stres. Opisanie tego co może on spowodować zajęłoby nam sporo czasu. Skupię się tylko na kortyzolu i prolaktynie. Kojarzycie je? Pierwszy to tak zwany hormon stresu. Ma on i swoje dobre strony. To między innymi dzięki niemu możemy rano funkcjonować. Skupmy się jednak na sytuacji, kiedy jego poziom jest przez dłuższy czas podwyższony. Mamy wtedy do czynienia ze stresem i jego objawami. W jaki sposób będzie to wpływać na włosy? Tutaj na scenę wchodzi drugi z wymienionych hormonów Jakiś czas temu pojawiła się koncepcja, że za wszystkim może stać prolaktyna. Jej podwyższony poziom, który w czasie stresu się pojawia, to większe ryzyko wypadania włosów. Przy okazji też masy innych problemów, którymi się tutaj zajmować nie będziemy. Jako ciekawostkę dodam, że prolaktyna jest też związana z łysieniem poporodowym.

Przyjrzyj się swojemu talerzowi

Powtarzane do znudzenia, ale warte uwagi. Zwykle po prostu jemy. Czasem zdarza się nam nieco bardziej świadomie podejść do tego co na talerzu się znajdzie. Najcześciej kiedy jesteśmy do tego po prostu zmuszeni (np. rekonwalescencja po chorobie). Załóżmy jednak przez chwilę, że popełniamy błędy żywieniowe, a ich skutkiem jest nadmierne wypadanie włosów. Jakie?

Po pierwsze źle zbilansowany jadłospis. Często zdarza się to podczas odchudzania. Drugi powód ( również występuje przy zrzucaniu nadmiaru kilogramów), to przedłużający się niedobór niektórych pierwiastków i witamin. Na szczególną uwagę w tym temacie zasługują żelazo, cynk i siarka. Jeśli chodzi o witaminy, to przede wszystkim grupa B.

A jako ciekawostkę ku przestrodze, podam przykład sytuacji w której zbyt „nachalnie” staramy się sobie pomóc. Mam witaminę A. Ma ona duży wpływ na stan skóry i włosów właśnie. Często jest wymienana jako cudowny sposób na problemy z nimi. „Pchamy” więc w siebie ogromne jej ilości. Skończy się to… wypadaniem włosów. Lepiej więc uważać.

Dodaj komentarz