Kapusta

Poznaj źródła siarki

Naturalne sposoby na łysienie

To pierwiastek niezwykle ważny dla naszych włosów. Potrzebny aby utrzymać fryzurę w jak najlepszym stanie. Siarka przyda się osobom walczącym z wypadającymi włosami, jak również z łysieniem androgenowym.

Kapusta

Roślina, która według przekazów znana i wykorzystywana, była już w Starożytności. Ma co prawda opinię ciężkostrawnej, ale tak naprawdę w dużym stopniu zależy to od sposobu jej przygotowania i dodatków (niedziwne  że problemy z żołądkiem może powodować kapusta z grochem;) ). Roślina ta to sporo siarki ale nie tylko. Skupiając się jedynie na białej kapuście warto też wspomnieć o innych składnikach. To między innymi witaminy z grupy B i kwas askorbinowy.

Kalafior

To mój ulubieniec. Już nie mogę się doczekać kiedy pojawi się na targu. Specyficzny zapach zawdzięcza właśnie wydzielaniu się siarki. Chociaż kalafiora wymienia się zwykle w kontekście innych właściwości. Mam tutaj na myśli między innymi działanie antynowotworowe (oczywiście podchodzimy do niego z rozsądkiem, a nie że roślina ta uleczy raka). Przydaje się na diecie osób z cukrzycą. Natomiast unikać powinny go osoby zmagające się z problemami z tarczycą.

Cebula

Dla wielu osób może być to niespodzianką. Cebula znana jest raczej ze wspomagania leczenia infekcji górnych dróg oddechowych. Zawiera ona w sobie między innymi witaminę A, C, wapń i magnez. No i oczywiście naszego bohatera. Cebulę stosuje się jako składnik wcierek. Mogą być one pomocne w przypadku wypadania włosów spowodowanego np. niedoborami niektórych składników czy złą ich pielęgnacją.

Awokado

To owoc, który wymieniany jest przede wszystkim w kontekście kwasów tłuszczowych. Warto je jednak umieścić w swojej diecie z różnych powodów. Owoc ten zawiera sporo potasu. To pierwiastek istotny z punktu widzenia naszego serca. Ma w sobie kwas foliowy. Nie można nie wspomnieć o silnych przeciwutleniaczach (mam tutaj na myśli chociażby witaminę C). Awokado przyda się w diecie jeśli chcemy zadbać o stan wzroku. No i oczywiście pewne ilości siarki, który to pierwiastek jest niezbędny dla naszych włosów.

To pierwsza cześć listy produktów zawierających ten pierwiastek. Już niedługo pojawi się kolejna. Dzięki temu nasz jadłospis był urozmaicony;).

Dodaj komentarz