Owoce morza

Pierwiastki ważne dla męskiego libido

mężczyzna

Parę dni temu w związku z budzącą się do życia przyrodą ( :] ), rozpocząłem mini-serię tekstów, które przydadzą się panom mającym problemy z życiem seksualnym. Te ostatnie można na szczęście rozwiązać. Dzisiaj chciałbym się skupić na kwestiach związanych z obecnością pewnych pierwiastków w diecie.

Cynk

Zaczniemy od najbardziej chyba znanego składnika z grupy wymienianej w kontekście męskiego libido. Cynk jednakowoż ma dużo więcej do powiedzenia w naszym organizmie. Dość powiedzieć, że jest on związany z kilkudziesięcioma enzymami, które w nim występują. Niedobór cynku to między innymi problemy z… prawidłowym odczuwaniem smaku. Symptomem może być też wypadanie włosów. Największym jednak problemem z męskiego punktu widzenia przy niedoborze cynku będzie znaczenie obniżenie libido. Mogą również pojawić się problemy z erekcją. Cynk – jeśli chodzi o wspomaganie przez dietę – znaleźć można w owocach morza, kaszy gryczanej, pomidorach i warzywach kapustnych.

KONIECZNIE SPRAWDŹ NAJLEPSZY SPOSÓB NA PROBLEMY Z EREKCJĄ!

Selen

To z kolei z minerał, który nie gości zbyt często w zestawieniach typu „najważniejsze pierwiastki dla ludzkiego organizmu). To spory błąd. Z męskiego punktu widzenia selen jest ważny przede wszystkim dlatego, że jest on związany z metabolizmem testosteronu. Co mi przypomina, że opisując cynk zapomniałem wspomnieć o tym, że ma on niebagatelne znaczenie dla produkcji tego hormonu. Naprawiam więc to niedopatrzenie:). Wracając do selenu, to do jego najlepszych źródeł zalicza się między innymi wędzonego łososia, kurze jajka i kakao. Można też włączyć do jadłospisu biały ryż i ser żółty.

Żelazo

To pierwiastek mający znaczenie przede wszystkim dla lepszego transportu poszczególnych składników i tlenu po organizmie. I to ma przełożenie na wiele aspektów związanych z jego funkcjonowaniem. W tym również na męskie libido. I nie tylko z tego powodu nie warto dopuścić do pojawienia się niedoboru tego pierwiastku. Gdzie szukać jego źródeł? „Tradycyjnie” za jedno z lepszych uważa się czerwone mięso. Zawiera ono w sobie żelazo hemowe – łatwiej przyswajalne przez nasz organizm. Warto też do diety włączyć między innymi zielone warzywa. W nich z kolei znajduje się żelazo niehemowe. Ale i tak przyda się ono naszemu organizmowi. I libido:).

Dodaj komentarz