talerz z jedzeniem

Niedobory składników odżywczych a wypadanie włosów cz. 2

dieta dla włosów, Łysienie u mężczyzn

Z pierwszej części dowiecie się jakich witamin potrzebuje nasza fryzura. W poniższym tekście skupię się na pierwiastkach bez których włosy „nie potrafią żyć”.

Siarka

To jeden z częściej wymienianych pierwiastków w kontekście stanu… skóry. Jest ona polecana jako sposób na trądzik. Siarka ma ogromny wpływ na stan stawów. Jest ona również niezbędna dla funkcjonowania układu nerwowego. A to nie wszystkie jej właściwości. W jaki sposób siarka wpływa na włosy? Bierze ona udział w syntezie keratyny. Czyli budulca naszych włosów. Powiązana jest z dwoma istotnymi aminokwasami – cysteiną i metionina. Siarka – wchodząc już w skalę makro – nadaje pewnego „blasku” naszej fryzurze. Pierwiastek ten powiązany jest z porostem włosów. Jeśli chcecie poszukać źródeł siarki, to polecam czosnek, cebulę, rzodkiewkę i dostępny teraz kalafior. To oczywiście tylko przykłady.

Cynk

Ten z kolei pierwiastek jest wiązany z naszym męskim libido (przy okazji sprawdźcie sobie Panowie skuteczne sposoby na podniesienie tego ostatniego), ale to nie wszystko co potrafi. Cynk ma znaczenie dla odporności organizmu. Ciekawostką jest to, że niedobór tego pierwiastka może powodować… zaburzenia smaku. Cynk ma znaczenie dla prawie 80 enzymów znajdujących się w naszym organizmie. Jaki ma związek z włosami? Jest on przede wszystkim potrzebny do prawidłowego wzrostu. Pierwiastek ten kontroluje aminokwasy związane z budową włosa. Jest więc naprawdę istotny dla fryzury. Znajdziecie go również w najlepszym preparacie ma męskie łysienie – Profolanie. Jeśli zmagacie się z tym problemem, koniecznie się z nim zapoznajcie.

SPRAWDŹ JUŻ TERAZ PROFOLAN – ROZWIĄZANIE NA MĘSKIE ŁYSIENIE!

Miedź

Ten pierwiastek też znajduje się w składzie Profolanu. Dlaczego nasze włosy potrzebuje miedzi? Dzięki jonom tego pierwiastka siarka może być odpowiednio „przyjęta” przez mieszki włosowe. I dlatego właśnie ten pierwiastek jest niezbędny dla naszej fryzury. Jaką jeszcze rolę pełni ten minerał w naszym organizmie? Chroni przed osteoporozą. Zwiększa naszą odporność. Miedź powiązana jest z pracą mózgu i koncentracją. Jeśli chodzi o źródła tego pierwiastka w naszej diecie, to zwykle wymienia się wątróbkę, płatki owsiane, kakao i słonecznik.

Dodaj komentarz