rośliny strączkowe

Naturalne źródła biotyny

Dbaj o włosy

Ostatnio pisałem o siarce – pierwiastku niezbędnym dla włosów. Dzisiaj zajmiemy się biotyną i jej źródłami. To składnik na który koniecznie powinniście zwrócić uwagę, jeśli zmagacie się z łysieniem.

Zanim o źródłach to parę słów o tym dlaczego to tak ważna witamina. Spotkacie się z kilkoma nazwami. Nas najbardziej interesują dwie. Jedyna to właśnie biotyna. Druga to witamina B7. I ich szukajcie na listach składników danych produktów. Witamina B7 odpowiada stan włosów. Jej niedobór zwiększa ich wypadanie. Zapobiega też łojotokowi, który często występuje przy łysieniu. Biotyna znajdziecie w niektórych preparatach na ten problem (jest obecna w Profolanie – sprawdź cały skład). Skupmy się teraz na źródłach w pożywieniu.

Jajka

To generalnie produkt żywnościowy zawierający wiele istotnych dla nas składników. Z punktu widzenia włosów ważne są dwie informacje. Duża zawartość biotyny i tzw. wzorcowe białko. W jajkach można też znaleźć inne witaminy. Mam tutaj na myśli A, E i K. Mają również w sobie luteinę. Składnik istotny dla wzroku.

Rośliny strączkowe

To kolejne dobre źródło biotyny. Przy okazji też też białka. Ilość biotyny jest zależny od wyboru rośliny strączkowej. Przykładowo, jeśli zależy nam na dostarczaniu sporej dawki biotyny, warto do menu wrzucić zielony groszek. Generalnie rośliny strączkowe zawierają sporo witamin z grupy B i dlatego warto je na stałe umieścić w jadłospisie.

Kalafior

Warto w ogóle korzystać z niego gdy jest go sporo i w przystępnej cenie. Kalafior ma kilka istotnych z punktu widzenia włosów. Ma w sobie związki siarki. Ma też naszego dzisiejszego bohatera. Ale to nie wszystko. W kalafiorze obecna jest witamina C. Jej niedobór to prawie pewne wypadanie włosów (a to tylko jeden z objawów).

Banany

W sumie to są one tutaj jedynie przedstawicielem owoców. Bo tak naprawdę większość z nich jest bogata w biotynę. Banany umieszczam ze względu na dostępność i większą liczbę istotnych z punktu widzenia włosów składników. Mamy więc tutaj wspominaną wyżej witaminę C. Ale to nie wszystko. W bananach obecna jest też witamina A. Jej niedobór może skutkować wypadaniem włosów i problemami ze skórą. Ze składników, które nie mają bezpośredniego przełożenia na fryzurę, warto zwrócić uwagę na potas. Istotny dla funkcjonowania układu krwionośnego.

Dodaj komentarz