Najlepszy jadłospis dla włosów

Dbaj o włosy

Tak naprawdę to poniższe rady przydadzą się nie tylko tym osobom, które chcą zadbać fryzurę. Pewne konkretne składniki mineralne i witaminy, a w szerszym znaczeniu produkty które je zawierają, mają ogólny wpływ na nasz wygląd. Odpowiednio skonstruowany jadłospis pomoże nie tylko włosom, ale też skórze i paznokciom.

dketa

Warzywa i owoce

To na początek. Wiadomo, że jeśli chcemy, aby nasz jadłospis był zdrowy (a w tym wypadku bardzo chcemy:) ), to muszą się one w nim znaleźć. Istotna uwaga – zakładamy, że nie zmagamy się z jakąś dolegliwością. Dlaczego o tym piszę? Bo czasem duża ilość warzyw może być „szkodnikiem”. Mowa tutaj np. o sytuacji w której wybieramy te mające spore błonnika, mając jednocześnie niedowagę.

Wróćmy jednak do włosów. Koniecznie musimy zwrócić uwagę na te warzywa i owoce, które zawierają witaminę A i C. Tę pierwszą znajdziemy między innymi w pomarańczowych i czerwonych warzywach. Ten drugi składnik to chociażby owoce cytrusowe (chociaż nie posiadają jej najwięcej) i porzeczki. Jeśli chcecie zadbać o włosy i skórę głowy, to koniecznie do jadłospisu dodać trzeba brokuły, marchewkę i pomidory. Tak przy okazji, uważajcie z ilością witaminy A. Jest ona owszem potrzebna, jeśli jednak będzie w nadmiarze, to pojawiają się problemy. Zamiast ratowania fryzury, będziecie się zmagać z wypadaniem włosów.

Pamiętajcie o roślinach strączkowych. Zawierają one białko, żelazo i witaminy z grupy. Składniki niezbędne dla włosowych. To na które z nich chcecie postawić, to Wasza indywidualny wybór. Lepiej – co oczywiste – unikać zbyt dużych ilości.

Tłuszcze

Bez nich się nie obędzie. Oczywiście tylko tych zdrowe. Włosy będą Wam „wdzięczne” za oliwę z oliwek, tłuste ryby i orzechy. Wszystko w rozsądnych ilościach. Szkodliwe natomiast działają tłuszcze pochodzenia zwierzęcego i trans. Te ostatnie w zasadzie też są pochodzenia roślinnego, ale zostały „uwodorowione”. Obecne są chociażby w fast foodach. Unikać.

Białko, którego włosy potrzebują
Białko, którego włosy potrzebują

Białko

To kolejny składnik bez których włosy się nie obędą (dokładniej bez cysteiny i metioniny). Warto zróżnicować jego źródła. Białka dostarczą między innymi drób, chudy twaróg i jajka. Wspominałem też o roślinach strączkowych. Musimy sobie zdać sprawę z tego, że włos to tak naprawę keratyna, czyli… białko. Wszystkie wymienione produkty oczywiście w rozsądnych ilościach.

Węglowodany

I one mają swoje do powiedzenia. Często jest to składnik bojkotowany – „wszak od niego się tyje”. Sprawa jest nieco bardziej skomplikowana, ale nie będę się tutaj o tym rozpisywał. Skupimy się na tym, że ich potrzebujecie. Zarówno prostych (mniej), jak i złożonych. Do diety warto włączyć pieczywo pełnoziarniste, „ciemne” makarony i kasze.

Nie zapomnijcie o cynku!

To bardzo ważny pierwiastek zarówno dla skóry, jak i paznokci. Wystarczy doprowadzić do niedoboru cynku, aby się o tym przekonać. Nikogo do tego eksperymentu nie namawiam, skupmy się na źródłach tego pierwiastka. Obecny jest przede wszystkim w owocach morza. Jeśli ich nie lubicie, to wybierzcie pestki dyni, kakao, szpinak i orzechy. To wszystko;)

Dodaj komentarz