stek

Najlepsze źródła żelaza

dieta dla włosów

To już prawdziwy maraton opisu składników mających wpływ na włosy:). Przed wami żelazo – pierwiastek zwykle wymieniany w innym kontekście niż stan fryzury. Warto jednak wiedzieć, że niedobór tego minerału może powodować wypadanie włosów.

Mięso

Nie będę tutaj wchodził w dyskusje na temat tego czy warto je jeść, czy jest zdrowe itd. Nie czas i nie miejsce. Dość powiedzieć, że jest ono dobrym źródłem tzw. żelaza hemowego. Jest ono łatwiej przyswajane przez nasz organizm. Najlepiej zdecydować się na wołowinę lub jagnięcinę. Pewne ilości żelaza znajdziemy też w drobiu. Mięso to potrzebne naszemu organizmowi białko.

Natka pietruszki

Jest ona bardzo często wymieniana przez osoby, które starają się unikać mięsa. Właśnie jako doskonałe źródło żelaza. To jednak nie wszystko. Natka pietruszki zawiera witaminę C. Dlaczego jest to takie istotne? Bo to składnik mający ogromny wpływ na przyswajalność żelaza. Natka pietruszki ma ciekawe właściwości. Jest ona polecana jako naturalny sposób na odświeżenie oddechu. Pomaga również na wzdęcia i zapalenia pęcherza.

Jajka

Nie są one co prawda najlepszym źródłem żelaza, ale i tak warto je umieścić w jadłospisie. Zawierają one mnóstwo składników. Chociażby białko. Określane mianem wzorcowego. Oznacza to, że zawiera wszelkie aminokwasy potrzebne naszemu organizmowi. Również istotne dla włosów. Jajka to witaminy. Znajdziemy w nich między innymi A, E i K. Z pierwiastków oprócz żelaza również magnez, potas i fosfor.

Rośliny strączkowe

Warto do diety włączyć różnego rodzaju fasole. Są one źródłem żelaza, ale oczywiście nie tylko. Znajdziemy w nich witaminy z grupy B. W tym te, które są potrzebne naszej fryzurze. Chociaż akurat głównie zadanie tej grupy to wpływ na układ nerwowy. Rośliny strączkowe są również źródłem białka. Zresztą bardzo często wymienia się jako zamiennik dla mięsa, jeśli chodzi o ten składnik. Rośliny strączkowe mają też pozytywny wpływ na układ krwionośny. Wskazuje się, że mogą one zapobiegać niektórym chorobom (np. związanym z jelitem cienkim). Oczywiście nie wszyscy powinni je jeść. Zwykle rośliny strączkowe umieszcza się w grupie „ciężkostrawne”. Nie w każdym przypadku tak jest. Za najlepszy przykład posłuży zielony groszek.

Dodaj komentarz