Ostrygi

Najlepsze źródła cynku

dieta dla włosów

Kontynuuję temat składników, których potrzebują nasze włosy. Po siarce i krzemie przyszedł czas na cynk. Pierwiastek zwykle wymieniany w kontekście libido. Ma on jednak wpływ na stan skóry i fryzury. Jakie są jego najlepsze źródła?

Owoce morza

Zwykle wymieniane na pierwszym miejscu jeśli chodzi o źródła cynku. Owoce morza jako cała grupa produktów spożywczych jest bogata w ten pierwiastek. Jeśli jednak faktycznie chcemy napakować się cynkiem najlepiej włączyć do jadłospisu ostrygi. Oczywiście trzeba pamiętać o tym, że nie każdy powinien to robić. Alergia na owoce morza skutecznie „wyłącza” je z naszej diety. Nie ma też sensu jeść ich na siłę. Jak nam coś nie smakuje, to lepiej tego unikać lub szukać zamienników.

Pestki dyni

To jedna z możliwości. Pestki z dyni, bo tak się je częściej nazywa, generalnie są dość bogate w składniki mineralne i witaminy. W tej pierwszej grupie znajdziemy między innymi potas, cynk i magnez. Jeśli chodzi o witaminy to warto wymienić: A, C i E. Pestki z dyni warto jeść nie tylko dlatego, że zawierają cynk. Wspierają one też układ odpornościowy. Panowie – pestki z dyni korzystnie wpływają na prostatę.

Kiełki pszenicy

To kolejne źródło cynku. Generalnie kiełki mają pozytywny wpływ na nasz organizm. Warto je włączyć do diety. Kiełki pszenicy zawierają nie tylko pewne ilości cynku. To również źródło wapnia, żelaza i miedzi. W temacie witamin kiełki również mają wiele do powiedzenia. Przede wszystkim grupa B. Warto wiedzieć, że jest ona istotna dla włosów. Nie tylko jednak. Witaminy z tej grupy mają bardzo duży wpływ na układ nerwowy.

Kasza gryczana

Bogata w wiele składników. Generalnie na kaszę gryczaną warto zwrócić uwagę, jeśli chcemy się zdrowo odżywiać. Oprócz istotnego dla naszej fryzury cynku jest ona też źródłem magnezu. To pierwiastek ważny jeśli zmagamy się ze stresem. Kasza gryczana dostarczy nam również białka. Jeśli chodzi o witaminy to po raz kolejny mamy do czynienia z grupą B. Warta uwzględnienia jest też zawartość E. To witamina, która przede wszystkim ma wpływ na stan skóry. Jest ona silnym przeciwutleniaczem.

Dodaj komentarz