Niedobór miedzi może powodować zmiany we włosach

Mieć Miedź na włosy

Przyczyny łysienia

Niedobór miedzi może powodować zmiany we włosachNasze włosy, analogicznie jak nasz organizm potrzebują składników mineralnych i witamin. W przypadku kiedy wystąpi niedobór któregoś pierwiastka prędzej czy później (raczej szybciej) odbije się to na stanie naszej fryzury. Zazwyczaj w takim sam sposób: wzmożonym wypadaniem włosów. Warto więc dbać o odpowiedni poziom składników odżywczym. W tym też dzisiejszego bohatera: miedzi.

Jest to pierwiastek o symbolu Cu, który należy do tak zwanej grupy metali układu okresowego. Na szeroką skalę wykorzystywany jest przy produkcji rur, armatury, naczyń i przewodów. W naszym organizmie miedź występuje w ilościach śladowych. Jest o tyle ważnym – również w kwestii włosów – składnikiem, że dzięki niemu nasz organizm dużo łatwiej przyswaja żelazo, które jest nam wręcz niezbędne do prawidłowego funkcjonowania. Miedź również zapobiega uszkadzaniu komórek przez wolne rodniki, co pomaga przeciwdziałać nowotworom, ale również poprawiać stan naszej fryzury, która również bywa przez nie atakowana (rodniki rzecz jasna). Niedobór miedzi powoduje między innymi ogólną słabość organizmu, zaburzeniem rytmu serca, a w dłuższym przedziale czasowym do anemii, deformacji kości i niepłodności.

 

Niedobór międzi wpływa również na stan naszych włosów. Zacznę jednak od tego, że pierwiastek ten znacznie wzmacnia naszą fryzurę, od niego zależy jej siła i sprężystość.W przypadku kiedy miedzi mamy w organizmie za mało mogą wystąpić przebarwienia, oraz zmiany w strukturze włosów, które to je osłabiają. Jak wspomniałem pierwiastek ten wpływa również na prawidłowe przyswajanie żelaza. A niedobory tego ostatniego mogą prowadzić do regularnego łysienia. Warto więc zadbać o to, aby mieć miedź.

 

 

 

 

 

Kuchnia śródziemnomorska ze względu na duży udział „owoców morza”  jest bardzo bogata w miedź

 

 

 

 

Gdzie znajdziemy ten pierwiastek? Najwięcej jest go w owocach morza, ostrygi i skorupaki. Jeśli nie przepadacie za kuchnią śródziemnomorską to możeciecie szukać w miedzi w mięsie, wątróbce i nerkach. Wegetarianie z kolei znajdą go w warzywach strączkowych i zielonych liściastych. Równie dobrze możemy do diety włączyć kalarepe, pomidory, cebulę i szpinak.

 

Warto zadbać o to co jemy, bo często nie zdajemy sobie sprawy w jaki sposób wpływa to na stan naszych włosów. Prosty przykład. Mieszkańcy okolic Morza Śródziemnego mają dużo więcej włosów, ich fryzury są bardziej gęste mimo iż wciąż wystawiani są na działanie promieni słonecznych, które powinni je niszczyć. Jednak ich dieta jest bogata w składniki odżywcze, odpowiednie pierwiastki (żelazo, cynk i właśnie miedź) i witaminy dzięki temu ich włosy dłużej pozostają powodem do dumy.

 

A tu nieco więcej o Cynku

One thought on “Mieć Miedź na włosy

  • Mam pytanie, a w zasadzie prośbę. Od pewnego czasu wypadają w znacznych ilościach włosy. Prawdopodobnie przyczyną jest nieodpowiednia dieta. Faktem jest, że od ładnych paru miesięcy (ponad pół roku) jem głównie na mieście w związku z pracą. Czas jednak wziąć się za siebie i nieco zmienić dietę. Mógłbyś nieco więcej na ten temat napisać? Co jeść i dlaczego akurat to? Jakieś takie porady w pigułce?

Dodaj komentarz