Kuchnia dla włosów cz. 2

Dbaj o włosy

Z pierwszej części dowiecie się jakich witamin potrzebuje Wasza fryzura. Zdecydowałem się nie czekać z drugim tekstem. Napisałem go niejako z rozbiegu zaraz po pierwszym. Dzisiaj skupimy się na pierwiastkach, które potrzebne są włosom.

kuchnia

Oczywiście ich zakres kompetencji jest zdecydowanie większy. Podkreślałem to już przy witaminach, ale wspomnę i tutaj. Tak naprawdę stworzymy jadłospis ważny dla całego organizmu. Stan włosów będzie niejako „bonusem”. Miłym dla oka dodatkiem:).

Zaczniemy od cynku

Dlaczego akurat ten pierwiastek? Kiedy byłem jeszcze pacholęciem, to zwykle zaczynałem jeść od tego co na talerzu mi najbardziej nie smakowało. Żeby na koniec zostawić najlepsze;). W przypadku cynku tym najgorszym są owoce morza. Najlepsze źródło tego pierwiastka, ale dla mnie prywatnie nie do przełknięcia. Jeśli ktoś lubi to ma szczęście. Inni będą musieli szukać cynku w kaszy gryczanej, dyni i słoneczniku (między innymi oczywiście). Pierwiastek ten ma naprawdę wiele do powiedzenia w kwestii stanu całego organizmu. Jeśli chodzi o włosy, to w przypadku, kiedy pojawi się niedobór cynku, może się to skończyć ich nadmiernym wypadaniem.

Potem przejdziemy do miedzi

To często niedoceniany pierwiastek. Wynika to z tego, że tak naprawdę ciężko odpowiedzieć nam na pytanie „za co on właściwie w naszym organizmie odpowiada?”. Jeśli pojawiłby się jego niedobór, to konsekwencją byłyby problemy z pamięcią. Pierwiastek ten ma wpływ chociażby na odporność organizmu. Co miedź robi dla włosów? Wzmacnia je. Ma też znaczenie dla ich koloru. Gdzie znajdziecie ten pierwiastek? Może zacznę od tego, że lepiej nie dopuścić do sytuacji w której będzie go zbyt dużo. Przewlekły jego nadmiar to w ogóle poważne zagrożenie dla zdrowia. Miedź jest obecna między innymi w wątróbce, kakao, orzechach laskowych i kaszy gryczanej.

I skończymy (prawie) na siarce

Czyli na tym co najlepsze. Chodzi mi nie tylko o źródła. To jest dopiero ważny pierwiastek dla włosów, ale i skóry. Generalnie rzecz biorąc to istotny minerał dla organizmu. My jednak oczywiście skupimy się na włosach. Co wiąże siarkę z fryzurą? Ano to, że minerał ten związany jest z aminokwasami budującymi włosy strukturę włosów. Można powiedzieć, że to właśnie dzięki temu pierwiastkowi, białka te będą tworzyły trwały łańcuch. To z kolei oznacza mocniejsze włosy.

To tak oczywiście w największym skrócie. Gdzie szukać siarki? Przede wszystkim w diecie muszą być obecne produkty wysokobiałkowe. Trzeba więc chociażby jeść jajka. Oczywiście w rozsądnych ilościach. Co za dużo to niezdrowo. Na pewno powinniście też pamiętać o mięsie. Pierwiastek ten znajdziecie też w cebuli i czosnku. Zresztą to właśnie z tego powodu ta pierwsza jest polecana jako wcierka. My jednak skupiamy się na działaniu od środka.

Pamiętajcie jeszcze o jednym pierwiastku. W diecie nie może braknąć żelaza. Jednym z objawów jego niedoboru jest wypadanie włosów. Ten z kolei pierwiastek to między innymi czerwone mięso i szpinak. Znajdziecie go też w brokułach i natce pietruszki. Smacznego!;)

Dodaj komentarz