Kiedy włosy chcą jeść

Dbaj o włosy

Tytuł ten można potraktować dwojako. Jako pytanie na które odpowiedź będzie brzmiała „zawsze”;). Ale też zapowiedź tekstu na temat diety, która przyda się Waszym włosom. I właśnie na niej się dzisiaj skupimy.

dieta

Nie przypadkowo wybrałem taki właśnie termin na napisanie tego tekstu. Wiosna w pełni , a to w tym czasie włosy potrzebują sporo Waszej uwagi. Nie tylko oczywiście w kwestii dostarczania do organizmu składników odżywczych. Poza tym już niedługo pojawią się pierwsze „prawdziwe” warzywa i owoce. Czas więc zacząć planować zmiany w diecie.

Usuń toksyny

To oznacza, że z codziennego jadłospisu muszą wylecieć wszelkiego rodzaju produkty wysoko przetworzone. Mam tutaj na myśli zarówno chipsy, jak i np. zupki w pięć minut, ale też i konserwy. Generalnie wszystko to co szkodzi organizmowi może odbić się też na skórze głowy i włosach. Koniec z częstymi wizytami w barach szybkiej obsługi. Zresztą wyjdzie Wam to na zdrowie.

Dostarczaj minerałów

To druga sprawa o którą trzeba zadbać. Skóra głowy i włosy potrzebują pewnych pierwiastków. Przede wszystkim siarki, cynku i miedzi. Ale zaczniemy od żelaza. Niedobór tego pierwiastka to prawie na pewno nadmierne wypadanie włosów. Znajdziecie go w mięsie, ale też i warzywach. Chociaż w przypadku tych drugich to tak zwane żelazo niehemowe. Gorzej przyswajalnego.

Aby dostarczyć do organizmu siarki wystarczy zadbać o produkty wysokobiałkowe. Pierwiastek ten jest powiązany z aminokwasami istotnymi dla stanu fryzury. Siarka to też niektóre warzywa. Chociażby kapusta.

Cynk to przede wszystkim owoce morza. Jeśli ich nie lubicie to macie problem. Pewne ilości znajdziecie w kaszy gryczanej i migdałach. Nie takie duże, ale są. Z miedzią natomiast nie będzie większego problemu. Znajdziecie ją w kakao, płatkach owsianych, kaszach i migdałach. Pewne ilości są też na przykład w śledziach.

Podgryzajcie!;)
                                              Podgryzajcie!;)

Witaminy dla włosów

Największe znaczenie dla ich stanu ma grupa B. Z ich dostarczeniem większego problemu nie będzie. Przykładowo biotyna – bardzo ważna dla włosów – jest obecna w marchewce, szpinaku, wątróbce i sardynkach.

Generalnie pamiętajcie też o kaszach i roślinach strączkowych. Też są źródłem witaminy z grupy B. W diecie nie może braknąć czerwonych i pomarańczowych warzyw. One z kolei są między innymi źródłem witaminy A. Jej niedobór powoduje między innymi wypadanie włosów i gorszy stan skóry. Tak przy okazji dodam, że jej nadmiar również może być szkodliwy. Powoduje… wypadanie włosów. Na koniec jeszcze dwie witaminy: C i E. Pierwszą z wymienionych znajdziecie przede wszystkim w warzywach i owocach. Witamina E to między innymi olej słonecznikowy, rzepakowy i migdały. Smacznego;)!

Dodaj komentarz