warzywa na desce

Dieta na porost – najważniejsze zasady

dieta dla włosów

To co jemy ma ogromny wpływ na funkcjonowanie naszego organizmu. Wprowadzenie pewnych produktów i trzymanie się określonych zasad może wspomóc włosy. Nie tylko ograniczyć wypadanie, ale też zadziałać na porost.

1. Zmiany wprowadzaj stopniowo

To zasada o której bardzo często się zapomina. To trochę jak z odchudzaniem. Rzucamy się na nową dietę, bo szybko chcemy mieć wyniki. Niestety zwykle uzyskujemy co najwyżej mocne obciążenie organizmu. I tak samo będzie w przypadku wprowadzenia diety na porost włosów. Oczywiście jeśli do tej pory odżywaliśmy się niezdrowo. Nasz organizm przeżyje szok i jedyne co możemy uzyskać to różnego rodzaju symptomy, które się pojawią (również osłabienie włosów). Wprowadzajmy zmiany stopniowo.

2. Zdrowo

Takie to proste:). Każdy zdrowy jadłospis pozytywnie wpływa na funkcjonowanie organizmu. W tym również mieszków włosowych. I chyba niespecjalnie muszę tłumaczyć, co znaczy zdrowo:). Dla porządku jednak. Wszystkie składniki (węglowodany, białko i tłuszcze) muszą być w diecie reprezentowane. Istotna jest ilość i pochodzenie. Przykładowo węglowodany raczej złożone, tak aby dostarczały energii na dłużej. Z jadłospisu wylatują niezdrowe produkty. Im mniej chemii w jedzeniu, tym lepiej dla organizmu i oczywiście włosów.

3. Postaw na wielonienasycone kwasy tłuszczowe

Mam tutaj na myśli przede wszystkim Omega 3 i Omega 6. A jeszcze dokładniej to potrzebny jest odpowiedni balans między nimi. Najprościej zrobić to włączając do diety olej lniany. To naprawdę skuteczny sposób. Zresztą generalnie mocno poprawi on stan Waszego zdrowia. Oprócz tego warto też zwrócić uwagę na orzechy i ryby. Oczywiście niecodziennie, ale dobrze by było, aby się w jadłospisie znalazły.

4. Dopinguj włosy

Mam tutaj na myśli dostarczaniu im potrzebnych składników. Wielokrotnie już o nich pisałem (chociażby o siarce i miedzi), ale jeszcze raz. Oprócz wymienionych włosy potrzebują sporej ilości cynku. Koniecznie musisz zwrócić uwagę na witaminy z grupy B, a także te oznaczone literami A i C. Jeśli chodzi te składniki to oczywiście najprościej jeść warzywa. Witaminy z grupy B to też chociażby produkty zbożowe. Cynk oprócz owoców morza znajdziecie w kaszy gryczanej i migdałach.

Dodaj komentarz