Dieta, który wzmocni Twoje włosy

Dbaj o włosy

Dzisiaj skupimy się na przyjemnym aspekcie codziennego życia (przynajmniej dla większości) :). Do tego połączymy to z pożytecznym. Wzmocnimy Twoje włosy dzięki pewnym produktom. W większości smacznym:).

dieta

Czego w diecie unikać?

Zaczniemy od tego co może negatywnie wpływać na Twoje włosy. To przede wszystkim zbyt duża ilość cukru i tłuszczy nasyconych. Tego musisz unikać. Fryzurze nie służą też duże ilości kawy i alkoholu. W obu przypadkach możemy mówić o wypłukiwaniu potrzebnych pierwiastków i witamin. To jednak nie wszystko co powinno wylecieć z Twojej diety. Na pewno warto wskazać na produkty typu szpinak i botwinę. Znam osoby, które jedzą ich całkiem dużo. To przykłady produktów zawierających szczawiany. A ten niekorzystnie wpływają między innymi na wapń i magnez. Ważne dla fryzury.

Co powinno być w diecie wzmacniającej włosy?

Sporo będziesz jadł warzyw. To dlatego, że zawierają one witaminy potrzebne fryzurze. Mam tutaj na myśli beta-karoten i kwas askorbinowy. Ten pierwszy znajdziesz chociażby w czerwonym i pomarańczowych warzywach (sezon na paprykę trwa:)). Witaminę C znajdziesz w białej kapuście, grejpfrutach i brokułach. Jeśli lubisz brukselkę, to w niej też jest ona obecna.

warzywa

Kolejna ważna grupa witamin to te opisywane literą B. Mają one ogromny wpływ na stan organizmu, w tym również włosy. Zresztą ostatnio wspominałem o kobalaminie. Witaminy z grupy B to między innymi jajka, drób i rośliny strączkowe. I to kolejne produkty, które muszą znaleźć się w Twojej diecie.

Oczywiście nie możesz też zapomnieć o pierwiastkach mających wpływ na włosy. To między innymi siarka i cynk. Tę pierwszą włączysz do diety bez większego trudu. Jest ona obecna chociażby we wspomnianym drobiu. Do diety konieczne włącz produkty wysokobiałkowe. Są one doskonałym źródłem siarki. Uważaj jednak z ich ilością, bo gdy przesadzisz mogą pojawić się problemy zdrowotne.

Nieco trudniej będzie z cynkiem. Jego najlepszym źródłem są owoce morza. Wiele osób ich po prostu nie lubi. Inne ze względu na reakcje alergiczne jeść ich nie mogą. Owoce morza możesz zastąpić między innymi kaszą gryczaną. A z racji zbliżającej się jesieni, warto dodać do diety pestki z dyni. Są one bardzo dobrym źródłem cynku.

Korzystnie na stan włosów wpływa jod. Z tym pierwiastkiem jest ten problem, że dostarczamy go zwykle dzięki niezdrowej soli. Tę ostatnią lepiej w znacznym stopniu ograniczyć. Jod zaś można „pobierać” jedząc chociażby ryby, ale też brokuły i ser żółty.

I włącz do diety produkty zawierające żelazo. Jego niedobór to wzmożone wypadanie włosów. Znajdziesz go między innymi w czerwonym mięsie, brokułach, jarmużu i brukselce. Dobrym źródłem żelaza jest też natka pietruszki. Smacznego:)).

Dodaj komentarz