Dzięki rybom nie będą Wam wypadać włosy

Dieta dla kobiet przeciw łysieniu

Łysienie u kobiet

Dzięki rybom nie będą Wam wypadać włosyKobiety mają lepiej – chciałoby się powiedzieć. Dlaczego? Ano dlatego, że w ich przypadku dużo prościej powstrzymać wypadanie włosów, czy w zasadzie łysienie zmieniając jedynie przyzwyczajenie żywieniowe. Z drugiej strony to u pań dużo gorzej wygladają ubytki we fryzurze.

Oczywiście na łysienie typu androgenowego raczej paniom dieta nie pomoże, natomiast w przypadku innych przyczyn wypadania włosów już jak najbardziej. Trzeba sobie zdać sprawę z tego, że u kobiet androgenowy typ łysienia występuje rzadko. Dlatego ja skupię się na tych „innych przyczynach”, które możemy pokonać właśnie odpowiednią dietą.

Jadłospis powinien być zbilansowany i zawierać winien konkretne składniki odżywcze, dzięki którym uda się powstrzymać łysienie. Co ciekawe, drogie panie, możecie podejść do tematu również ze strony profilaktycznej – stosować dietę, po to aby w ogóle nie doprowadzić do problemów z włosami.

Dieta jak już powiedziałem musi być zbilansowana. Przede wszystkim powinna zawierać odpowiednia ilość białka, czy w zasadzie aby być bardziej dokładnym: zawartych w nich aminokwasów. To ten składnik jest podstawowywm budulcem każdej komórki naszego organizmu, również i włosów (keratyna się kłania). Dieta powinna zawierać tylko to pełnowartościowe białko. Znajdziecie je przede wszystkim w czerwonym mięsie, jajkach, ale i rybach. No i oczywiście w przetworach mlecznych.

Ważne dla włosów są również kwasy Omega 3. Zresztą nie tylko dla fryzury, bo skorzysta na nich cały organizm. Ten składnik przede wszystkim znajdziecie w rybach, ale także pewne śladowe ilości w orzechach laskowych i owocach avocado. To jednak nie wszystkie składniki o których warto pamiętać. Miedź, Żelazo i Cynk, to trzy podstawowe metale, które w Waszej diecie powinny się znaleźć ze szczególnym uwzględnienem tego środkowego.

Oczywiście nie można zapominać o witaminach, bo te również spowodują nie tylko, że włosy przestaną wypadać, ale również odżywią je i zregenerują. Przede wszystkim należy się skupić na witaminach z grupy A i B. To one odpowiadają za kondycję włosów. Te pierwsze znajdziecie między innymi w mleku, wątróbce, serach i pomidorach. Witaminy z grupy B z kolei są w przetworach zbożowych, ziemniakach i podrobach.

Odpowiednio zbilansowana dieta to naprawdę klucz do utrzymania swoich włosów w bardzo dobrej kondycji. Dodatkowo drogie panie, musicie sobie zdać sprawę z tego, że zmieniając nawyki żywieniowe na bardziej zdrowe regulujecie ogólny stan Waszego organizmu.

One thought on “Dieta dla kobiet przeciw łysieniu

  • Wiele osób zapomina o tym, że dieta ma wpływ na wszystko co się dzieje w naszych organizmach. Dieta to nie tylko integralna część odchudzania jak myśli wiele kobiet, ale sposób na utrzymanie pięknej, jędrnej, młodej i świeżej cery, to także polepszenie samopoczucia (warto o tym pamiętać w czasie zbliżającej się wielkimi krokami jesieni, po to, by ustrzec się jesiennej chandry), ale także właśnie piękne, mocne i zdrowe włosy.

    Piszesz Pawle, że kobiety mają w tej sferze łatwiej. Zapewne tak jest, z tym, że znaczna większość kobiet nie jest na przykład w stanie przełknąć jakże zdrowej i pełnej wartości odżywczych wątróbki, a na talerzu praktycznie nie gości czerwone mięso.

    I tu mogą zacząć się schody, bo zamiast szukać sobie równie odżywczego składnika obiadu, wiele pań po prostu go pominie. No i mamy problem. Fakt, zawsze można przyjmować Omega 3 jako suplement, ale zawsze wszelkie witaminy czy minerały są lepsze w postaci naturalnej. Ryby, ryby są super 😉

Dodaj komentarz