Dieta, a wypadające włosy

Porost włosów

To co jemy ma wpływ na funkcjonowanie naszego organizmu. To oczywiście banalne (aczkolwiek jak najbardziej prawdziwe) stwierdzenie, ale często o nim zapominamy. Warto sobie przypomnieć o tym w sytuacji, kiedy zaczną nam w nadmiarze wypadać włosy.

dieta

Dlaczego wypadają?

Załóżmy przez chwilę sytuację, że tracimy włosy właśnie przez nieodpowiednią dietę (wcale nie tak rzadki przypadek). Zastanówmy się przez co dokładnie. Być może nasz jadłospis jest mówiąc delikatnie niezbilansowany? Może brakuje w nim konkretnych składników, dość istotnych z perspektywy włosów? A może ostatnio podjęliśmy decyzję o odchudzaniu wybierając sposób szybki, ale radykalny? To wszystko może powodować wypadanie włosów.

Zdrowe odżywianie

Po pierwsze, musimy zadbać o wszystkie składniki odżywcze. Szczególną uwagę należy zwrócić jednak na białko. Jeśli będzie ono obecne w zbyt małych ilościach, zwiększy się ryzyko wypadania włosów. Najlepiej postawić na różne źródła białka (mięso, ryby, chudy twaróg, soja).

Dieta musi być też bogata w konkretne witaminy. Po pierwsze, stawiamy na tę oznaczoną literą A. Ma ona znaczenie dla produkcji sebum. Zwiększa ją, a to powoduje ochronę skóry głowy. Dzięki temu nie będą nam też wypadać włosy. Szukajmy tego składnika między innymi w czerwonych warzywach. Dieta powstrzymująca wypadanie włosów nie obędzie się bez witamin z grupy B. Znajdziemy je przede wszystkim w produktach zbożowych, jajkach i drożdżach. Do jadłospisu włączamy ryż (niekoniecznie musi być od razu brązowy) i warzywa strączkowe. Dieta mająca chronić nasze włosy potrzebuje też witaminy D. Odpowiada ona między innymi za wzrost, ale i regenerację komórek. Niedobór tego składnika pojawia się zwykle zimą, kiedy mamy mało słońca, biorącego czynny udział przy jego produkcji. Warto w tym kontekście zwrócić uwagę na chociażby tłuste ryby.

białko

Białko to jeden z ważniejszych składników dla fryzury

Dieta przy wypadających włosach nie obędzie się oczywiście bez pierwiastków. Stawiamy między innymi na cynk, magnez i krzem. Ten pierwszy w pośredni sposób odpowiada za wzrost włosów. Cynk, to m.in. ciecierzyca. Źródłem magnezu są pestki z dyni, warzywa strączkowe i orzechy. Aby dostarczyć do organizmu krzem musimy postawić na banany, marchewkę, buraki i pietruszkę.

Oprócz wyżej wymienionych produktów jest też cała lista takich, których powinniśmy unikać. O tym jednak następnym razem. Na razie biegniemy do sklepów na zakupy 🙂

Dodaj komentarz