Czy kiełki powstrzymają wypadanie włosów?

Dbaj o włosy

Charakteryzuje je niezwykłe bogactwo składników i właściwości. Pytanie jest więc jak najbardziej zasadne. Do tego zadane w czasie, kiedy przypominamy sobie o kiełkach. Zwykle ma to miejsce właśnie w okolicach lutego i marca.

Polecane są jako element diety na tzw. przesilenie wiosenne. Gdy nasz organizm jest wycieńczony z powodu niedostatecznej ilości światła słonecznego, a także braku witamin i pierwiastków. I to chyba ich najczęściej wymieniana zaleta. Czyli wspomaganie w tym trudnym dla nas czasie.

Co znajdziemy w kiełkach?

Samo dobro:). Zmagazynowane w nasionach spore dawki witamin i pierwiastków zostają „aktywowane” w czasie wzrostu. W kiełkach znajdziemy między innymi ogromne pokłady witamin z grupy B. I już w tym momencie mogę napisać, że są one istotne dla naszych włosów. Przede wszystkim jednak witaminy z grupy B są związane z funkcjonowaniem ośrodkowego układu nerwowego.

Znajdziemy w nich też kwas askorbinowy. I to ilość witaminy C, która w wydatny sposób wspomoże nasz organizm. I to nie tylko odporność. Z witamin godne uwagi są jeszcze E i K. Ta ostatnia na przykład ma duży wpływ na krzepliwość krwi. W kiełkach obecny jest też beta-karoten.

Jeśli chodzi o pierwiastki, to na pewno warto „zauważyć” siarkę, żelazo, fosfor i cynk. A to tylko kilka z przykładów.

Jakie mają właściwości?

Część z nich jest „dedykowana dla konkretnych kiełków. Na przykład te z lucerny zwykle poleca się jako sposób na wzmocnienie mięśni. Kiełki są chętnie stosowane jako element diet odchudzających. Mają pozytywny wpływ na skórę i paznokcie. Wspomagają regenerację organizmu. Z racji zawartości witaminy C nie tylko wspierają odporność, ale też są pomocne w przypadku, gdy cierpimy na dolegliwości reumatyczne.

Kiełki przydadzą się, jeśli chcemy zrobić sobie detoks organizmu (chociaż jeśli efekty mają być zauważalne, lepiej postawić na profesjonalne rozwiązania).

Czy kiełki powstrzymają wypadanie włosów?

Na pewno mogą – a teraz na przednówku nawet powinny – być elementem diety, która fryzurę chroni. Mają w sobie wspomniane już witaminy z grupy B. To niejedyne składniki pomocne dla włosów. I mam tutaj na myśli między innymi siarkę (o tym dlaczego jest ważna możecie przeczytać chociażby w tym moim tekście), czy cynk. Odpowiedź więc brzmi, po zimie, kiedy włosów wypada więcej, korzystać z nich jak najbardziej.

Dodaj komentarz