Koszyk z warzywami

Czy dieta pomoże na męskie łysienie (cz. 2)?

dieta dla włosów

Na to pytanie odpowiedziałem już w pierwszej części. I polecam się najpierw z nią zapoznać (czy dieta pomoże na męskie łysienie). Dlatego dzisiaj skupimy się na istotnym aspekcie jadłospisu, jakim są witaminy. Na ich dostarczeniu do organizmu.

Witamina C

Panowie – lubicie się napić? Mam tutaj na myśli większe ilości alkoholu i do tego regularnie. Jeśli odpowiedź brzmi tak, to mam dla Was złą informację. Wypłukujecie z organizmu witaminę C. Jej przedłużający się niedobór, to ryzyko kilku objawów. Jednym z nich będzie utrata włosów. Dlatego warto (co wcale nie będzie trudne) zadbać o ten składnik w codziennej diecie.

Witaminę C znajdziecie między innymi w owocach (niekonieczne cytrusach, często wymienianych jako najlepsze źródło tego składnika) i warzywach. Jeśli chodzi o te ostatnie to warta wymienienia jest papryka, której teraz jest dużo. I do tego jest tania. Kolejnym dobrym źródłem są pomidory. Też tanie:).

Biotyna

To witamina B7. Ma ona sporo do powiedzenia w naszym organizmie. Nas tutaj interesuje między innymi to, że reguluje pracę gruczołów łojowych. Te nierzadko przy łysieniu zaczynają szaleć. Tak w ogóle – jeśli chcecie zadbać o włosy, to należy zwrócić uwagę na kilka witamin z grupy B. Jeśli chodzi o źródła biotyny, to najlepiej dodać do diety wątróbkę, jajka, kalafiora i orzechy włoskie.

Witamina B12

O tym składniku mówi się bardzo dobrze, głównie w kontekście poważnych problemów zdrowotnym. Mam tutaj na myśli między innymi depresję i choroby nowotworowe. My skupimy się jedynie na jego wpływie na fryzurę. Witamina B12 związana jest z podziałem komórek. Łączy się ją z regeneracją włosów. Kobalaminę (taka jest nazwa tego składnika) znajdziemy między innymi w rybach, mleku, jajach i serze.

Beta-karoten

Niedobór tego składnika odbije się przede wszystkim na wyglądzie skóry, ale ma też wpływ na stan włosów. Jeśli chcecie dostarczyć ten składnik do organizmu, to przede wszystkim postawcie na pomarańczowe i czerwone warzywa, a także owoce. Teraz będzie to proste i przede wszystkim tanie. W diecie powinny się znaleźć marchewki, papryka i jarmuż. Jeśli chodzi o owoce, to szukałbym na targu moreli i brzoskwiń.

Dodaj komentarz