koszyk z warzywami

Co jeść, żeby nie wypadały mi włosy?

Dbaj o włosy, dieta dla włosów

W nadmiernych ilościach rzecz jasna:). Walka z takim problemem to w zasadzie cały proces. A dostarczanie do organizmu pewnych składników (mam na myśli witaminy i pierwiastki), będzie tylko jednym z elementów.

Sporo warzyw

Wiadomo, że są zdrowe i że specjaliści zalecają ich codzienne jedzenie. I to oczywiście też jest istotne, ale nas warzywa interesują tutaj zupełnie z innego powodu:). Zawierają w sobie witaminy, które są przydatne dla naszych włosów. Mam tutaj na myśli między innymi kwas askorbinowy. Niedobór witaminy C w naszym organizmie powoduje sporo złego. Jednym z symptomów (jeśli taka sytuacja trwa dłużej) jest nadmierne wypadanie włosów.

Drugą witaminą, którą będziemy pozyskiwać z warzyw, jest beta-karoten. W tym wypadku przede wszystkim zwracamy uwagę na kolor pomarańczowy. To właśnie takie warzywa (i oczywiście owoce) są dobrym źródłem witaminy A.

Pamiętaj o roślinach strączkowych

Te akurat nie za często pojawiają się w zestawieniach produktów wspomagających włosy. A to błąd bo są one bogate w witaminy z grupy B. Ma ona naprawdę sporo do powiedzenia w naszym organizmie. Nas tutaj najbardziej interesuje to, że pozytywnie wpływa na stan włosów. Mam tutaj na myśli chociażby witaminę B2 (ryboflawina), która je wzmacnia. Znajdziecie ją w fasoli i grochu.

Uzbrój się w cynk

W tym wypadku możemy mieć problem. Jednym z lepszych źródeł tego pierwiastka są owoce morza. Jeśli ich nie lubimy, lub nie możemy jeść, będziemy musieli poszukać zastępstwa. W tym wypadku będzie to kasza gryczana. Pestki dyni również są źródłem tego pierwiastka.

Pamiętaj o siarce

Bo to pierwiastek naprawdę niezwykle ważny dla naszych włosów. Dość powiedzieć, że wiąże się ją między innymi z dwoma aminokwasami. Można powiedzieć budulcami naszych włosów. Z siarką w diecie problemu nie będzie. Chyba, że nasz układ pokarmowy ma nie po drodze z produktami wysokobiałkowymi.

Siarkę możemy też pozyskiwać z warzyw. Z których konkretnie? Cóż, polecam kierować się… zapachem przy gotowaniu. Związki siarki uwalniane w czasie tego procesu dają mało przyjemny, a na pewno specyficzny, zapach. Do diety włączamy między innymi kalafiora, brukselkę, kapustę i paprykę.

Dodaj komentarz