3 witaminy bez których Twoje włosy się nie obejdą

Dbaj o włosy

Ważnych dla kobiet i mężczyzn. Bo nasze fryzury potrzebują pewnych wspólnych dla obu płci składników. Dzisiaj skupimy się na trzech witaminach bez których włosy naprawdę się nie obejdą.

witaminy

Kwas askorbinowy

Wiadomo, że witamina C najbardziej kojarzona jest z układem odpornościowym. I teraz w okresie jesienno – zimowym (w zasadzie już bardziej tym drugim) warto o niej pamiętać. I – co ciekawe – to też ma wpływ na włosy. Już spieszę z wyjaśnieniami. Organizm chory to organizm osłabiony. A to prędzej czy później odbije się na stanie skóry, ale i włosów właśnie. Będą wypadać w nadmiernych ilościach. Niestety.

Witamina C ma też jednak bezpośredni wpływ na włosy. Dokładnie odpowiada za ich sprężystość. Jest ona też niezbędna dla białek keratynowych. Te ostatnie są budulcem łodygi włosa. Witaminy C szukaj w warzywach i owocach.

Witamina A

Ona na również dwojaki wpływ na włosy. Zacznę jednak od tego, że jeśli pojawi się niedobór tego składnika, to możecie być pewni, że będziecie mieć problem ze skórą. Stanie się ona wyraźnie sucha. Do tego problemem będą najmniejsze jej uszkodzenie. Mam tutaj na myśli wydłużone gojenie. Będzie to też miało wpływ na włosy.

warzywa
    Najlepsze źródła witamin:)

Witamina A jest związana z produkcją łoju. Dokładniej poprawia skład chemiczny tłuszczu, który jest wydzielany przez gruczoły. Wspomniany łój jest ochroną dla włosów. To dzięki niemu czynniki zewnętrzne będą miały na nie mniejszy wpływ. To między innymi promienie słoneczne i kurz. Witaminę tę znajdziecie – oprócz warzyw i owoców – chociażby w wątróbce. Do diety włączcie też jajka.

Witamina E

Nieco to już wyświechtane, ale określa się ją eliksirem młodości. Ale jest w dużym stopniu prawdziwe. W jaki sposób wpływa na włosy? Przede wszystkim na wpływ na ich porost. Dokładniej rzecz biorąc przyspiesza podział komórek włosów. Witamina E jest bardzo silnym przeciwutleniaczem. Chroni nasz organizm przed szkodliwym działaniem wolnych rodników. To też ma wpływ na fryzurę. Składnik ten poprawia nawilżenie włosów.

Gdzie znajdziecie tę witaminę? Przede wszystkim w jadłospisie powinny się znaleźć oleje. Witamina E to też np. orzechy, jajka i zielone warzywa.

Dodaj komentarz