3 pierwiastki bez których Twoje włosy się nie obejdą

Dbaj o włosy

Ostatnio było witaminach. Jeśli chcesz poczytać, to zapraszam. Dzisiaj chciałbym zaprezentować pierwiastki bez których Twoje włosy mogą mieć poważny problem.

kalafior

Siarka

Jeśli ktoś mnie pyta o to, który z minerałów uważam za najważniejszy, to zawsze wymieniam właśnie ten. Siarka wpływa na co najmniej kilka aspektów związanych z naszym organizmem. Nas najbardziej interesuje to, że „obstawia” skórę, paznokcie i właśnie włosy.

Skupmy się na tych ostatnich. Siarka to aminokwasy, które są podstawą budulca włosów. To między innymi cysteina o której już parę razy zdarzyło mi się wspominać. Generalnie siarka to białka keratynowe tak upraszczając. Nasze włosy dzięki temu pierwiastkowi są bardziej sprężyste i silne. Gdzie go szukać? Przede wszystkim w warzywach, które nie do końca miło pachną, gdy się gotują:). Mam tutaj na myśli chociażby kalafiora i białą kapustę. Do diety włącz groch, rzodkiewkę i brokuły. Generalnie siarka to także produkty wysokobiałkowe.

Cynk

To też pierwiastek, który ma mnóstwo do powiedzenia w naszym organizmie. Dość powiedzieć, że połączony jest z 80 enzymami znajdującymi się w nim. Jako ciekawostkę dodam, że gdyby pojawił się niedobór cynku, to jednym z objawów będą zaburzenia węchu i odczuwania smaku.

Dlaczego włosy potrzebują tego pierwiastka? Cynk ma – podobnie jak siarka – wpływ na sprężystość. Poprawia wygląd i strukturę włosa. Ma też wpływ na witaminę A, która powiązana jest z keratynizacją. Długotrwały niedobór cynku to spore ryzyko mocnego przerzedzenia fryzury. Najlepiej tego pierwiastka szukać w owocach morza. Nie każdy je lubi, a i nie każdy może je jeść. Cynk jest obecny w kaszy gryczanej, migdałach i dzikim ryżu.

krewetki

Selen

Pewnie nie spodziewaliście tego pierwiastka tutaj. Generalnie zwykle na pytanie: co robi w naszym organizmie” odpowiedzią jest milczenie. Selen występuje w organizmie w ilościach śladowych, a odpowiedzialny jest za układ odpornościowy. Dla nas istotne jest to ma wielkie znaczenie dla pracy tarczycy. Jeśli wystąpią problemy z funkcjonowaniem tego gruczołu efektem jest wypadanie włosów.

Generalnie zły jest niedobór i nadmiar tego pierwiastka. Dla nas szkodliwa jest zwłaszcza ta druga sytuacja. Przedłużający się nadmiar selenu powoduje między innymi wypadanie włosów. Co nie zmienia faktu, że potrzebujemy go. Dobre źródła selenu to owoce morza, mleko i orzechy brazylijskie.

Dodaj komentarz