10 pokarmów dla zdrowych i pięknych włosów

Dbaj o włosy

Ostatnio pisałem o tym, czego lepiej unikać, jeśli nie chcemy mieć problemów z włosami. Dzisiaj postanowiłem poszperać za produktami, które naszej fryzurze pomogą. Poszukać i oczywiście Wam je przedstawić, tak aby każdy miał możliwość ich sprawdzenia na własnej skórze.

dieta

Kto nie chciałby mieć pięknej i gęstej fryzury? Oglądanie reklam, na ten przykład, różnego rodzaju szamponów, może doprowadzić do frustracji. Fryzury pań i panów zwykle błyszczą, wyglądają na zdrowe i oczywiście są gęste. Owszem, może to być efekt działania komputerów, ale z drugiej strony, dlaczego nie próbować zmienić swoich włosów, tak by były podobne?. Niestety, istnieje wiele czynników, które nam to utrudniają. To między innymi stres, nieodpowiednia pielęgnacja i nieodpowiednia dieta. Skupimy się na tej ostatniej. Oto lista istotnych dla fryzury produktów.

Czego potrzebują nasze włosy?

Wielu różnych rzeczy, ale skupimy się na tylko kilku z nich, no i oczywiście konkretnych produktach. Na początek „ukochany” przez dzieci szpinak. Też za nim nie przepadałem. Ma on w sobie żelazo, a ten akurat pierwiastek jest dość istotny z punktu widzenia krążenia krwi. To ważne jest dla naszych włosów. Jadacie może soczewicę? Jeśli nie, to warto zacząć. Ma ona w sobie między innymi biotynę i cynk. Dwa niezbędne dla wzmocnienia włosów pierwiastki.

Kolejnym istotnym składnikiem z punktu widzenia fryzury są kwasy tłuszczowe Omega 3. Gdzie je możemy znaleźć? W co najmniej paru produktach, ale zwyczajowo przyjęło się jako ich źródło, wskazywać ryby. Najlepszym wyborem będzie łosoś. Uważajcie jednak z jego ilością w diecie. Jadłospis można też urozmaicić makrelą. Podobnie jak łosoś zawiera ona potrzebne włosom kwasy tłuszczowe Omega 3. Przydałoby się też coś na przekąskę, między posiłkami. Doskonale sprawdzi się marchewka. Ma w sobie beta-karoten. Składnik bardzo istotny dla skóry i włosów. Marchewkę można też zastąpić słodkimi ziemniakami. One też zawierają witaminę A.

marchewka

                                                 Włosy „lubią” marchewkę

Jeśli lubicie owoce morza, to mam dla Was dobrą wiadomość. Ostrygi zawierają sporo cynku, pierwiastka o którym już wspominałem. Oczywiście z umiarem, bo Wasz żołądek może się zbuntować. Teraz coś dla zwolenników nieco mniej egzotycznej kuchni. Jajka. Można je stosować jako jeden z elementów domowych maseczek na włosy, albo po prostu jeść. Zawierają ważne dla włosów białko, a także biotynę.

Dietę „dla fryzury” można też urozmaicić poprzez orzechy włoskie. Z nimi należy ostrożnie, bo są tłuste. Ale też nie wpadajmy w przesadę. Od garści orzechów kilogramów nam nie przybędzie. Zawierają one między innymi witaminę E, a także biotynę. Z tego to właśnie powodu warto je podjadać.

Na koniec jeszcze jeden produkt za który włosy będą nam „wdzięczne”. Mowa o drobiu. Jak wiadomo, generalnie przy w opisach zdrowej diety, mięso jest raczej wykluczane, ze względu na zawartość tłuszczu. Zwykle pojawia się drób. Jest on doskonałym źródłem białka. To składnik niezbędny dla naszego organizmu, w tym również i oczywiście włosów.

Dodaj komentarz